Har tillbringat arbetsveckan på en lastbilsmässa i Moskva. Sjuk upplevelse minst sagt. Vi var där med den fantastiska Heidi Andersson och hennes bror Torbjörn för att driva ett armbrytningsmästerskap i mässformat. Det var ingen lek. Lättare uppgifter har man ju haft kan jag säga. Men det blev sjukt lyckat och väldigt uppskattat av publiken.
Armbrytartävlingen var startskottet för lanseringen av en kollektion merchandise, kopplad till en av Volvos mest "maskulina" produkter Volvo FMX. I samband med det släpper vi bland annat också fyra små filmer med Heidi som illustrerar armbrytningens fyra hörnstenar (som av en händelse råkar vara tajt kopplat till lastbilens utmärkande egenskaper som styrka uthållighet och teknik).
Här är den första filmen:
Efter att ha varit på mässan och sett hur nästan alla konkurrenter som vanligt, slentrianmässigt fyllt sina montrar med brudiga tjejer vars enda funktion är att se glada och yppiga ut, känns det väldigt kul att göra något allt annat än objektifierande. Något värdigt helt enkelt.
Jag gillar't!
SvaraRaderaJag gillar det pga kommer från samma område som Heidi och därmed blir lite uppspelt varje gång jag ser henne.
SvaraRaderaÄr det ni som ligger bakom deras senaste reklamfilmer? Som chefen som står på en upplyft bil och han som är nedgrävd i marken med bara huvudet uppe och blir "överkörd" av en lastbil i full fart? De är ju bara så bra. Och deras underbara volvo-engelska, ha ha ha!
SvaraRaderaHeja!
SvaraRaderaEtt annat S: Härligt!
SvaraRaderaSonja: Kul. Vad roligt att du läser här. Jag kommer från sammaområde som du bor nu (såvida du fortfarande bor i kungälv).
Åsa: Kul att höra. Check check och check. Det är såklart mer än ok att du länkar till mig. Bara kul. Tack.
Adde: nä tyvärr. det är Forsman & Bodenfors som ligger bakom dem. De är fan bäst.
Colombialiv: :)
jag gissar, kanske felaktigt, att en ganska stor del av de som köper sådan bilar i Ryssland inte har en svensk syn på jämställdhet och gärna ser på de kvinnor som visas upp.
SvaraRaderaGivet förutsättningarna är det här en smart och förhoppning vis framgångsrik variant!
-Luca
Luca: det gäller nog branschen i stort. Just därför har vivalt att gå en annan väg och inte späda på bilden av kvinnor som passiva och värnlösa trofeer, utan tvärtom.
SvaraRadera