tisdag, augusti 17, 2010

McFlurry-mysteriet 2010 – del 1

Ämne:
Fortsatta problem vid beställning av McFlurry


Meddelande:
Hej McDonalds!

Jag stod i kontakt med er förra året vid den här tiden. Då gällde
det hur flertalet av era restauranger verkade ha för vana alk slarva
med flurrandet vid McFlurry-beställningar. Så även nu.

Jag tillbringar stora delar av sommaren i Mellbystrand/Laholm vilket
medför ett och annat McDonaldsbesök. Då är det inte ovanligt att
jag även beställer en McFlurry. Vad som däremot är mer ovanligt,
för att inte säga aldrig förekommande, är att den är fullvärdigt
utförd med er kännetecknande flurrning. Vid påtalande har jag mötts
av olika förklaringar varav en vanligt förekommande är att maskinen
är trasig. Jag har vid ett tillfälle även mötts av en suck och
sedan fått den handflurrad. Handflurrad! Den McDonaldsanställde
verkar helt enkelt inte ta produkten på allvar. Och i förlängningen
inte mig som kund heller. Det är beklämmande eftersom jag självklart
väljer McFlurry för att jag tycker om det och för att ni är den
enda aktören som flurrar (nåväl, i teorin) glassen. Mjukglass med
topping kan jag på precis vilket dussinställe som helst. Eller hur?

Detta gäller inte bara Laholm utan verkar vara ett problem över hela
landet. Dock är det i Laholm jag drabbats flest gånger. Närmare
bestämt vid samtliga beställningar de senaste åren.

Vid vår kontakt förra året efterfrågade jag ett utskick till era
restauranger för att korrigera problemet. Så skedde, och jag fick
senare höra att de faktiskt skärpt till sig på flera ställen i
landet, till och med i Laholm. Något som dock redan verkar ha blåst
över.

Jag har fått höra att själva flurrmomentet ses som en onödig
tidstjuv i det dagliga arbetet. Och att de helt enkelt hoppar över det
eftersom de flesta kunder tar emot sin oflurrade glass utan att klaga.
Detta har skapat ett litet obehag i mig inför beställning då jag
känner en osäkerhet kring kvalitén på min beställning. Må så
vara att det tar tid, men som jag ser det borde jag som kund kunna
beställa en McFlurry och känna en trygghet i att få den som reklamen
utlovar den. Maskinflurrad! Har jag fel?

Om er maskinpark är så undersatt att maskinerna står trasiga utan
att repareras, eller om lönsamheten upphör vid flurrningen skulle jag
vilja att ni tar McFlurry ur sortimentet och istället utannonserar den
som McGlass eller liknande. Inget orimligt krav som jag ser det.

Hoppas på samma snabba och proffsiga bemötande i det här ärendet,
som jag fick av Linn Viklund och Helene Lindholm hos er kundtjänst
förra året.

Vänligast,
Mikael


--

Re: Fortsatta problem vid beställning av McFlurry

Gäller restaurang: Mellbystrand

Hej Mikael!

Tack för ditt mail.

Jag förstår att du blir besviken när detta inträffat flera gånger, det ber jag verkligen om ursäkt för. Självklart ska vi alltid "flurra" McFlurryn.

Jag kommer att framföra detta till de ansvariga på restaurangen så de får se över sina rutiner samt återkoppla till sina medarbetaren.

Som tack för att du hörde av dig vill jag gärna skicka ett par menykort till dig. För att kunna göra det behöver jag din adress, om det är okej för dig får du gärna återkomma med den!

Med vänlig hälsning,
XX, McDonald's Kundservice McSvar

8 kommentarer:

  1. Sweet Linn Viklund. Hon borde få bestämma på donken.

    SvaraRadera
  2. Det är fint att ha dig tillbaka, har saknat dig i sommar! Jag skrattar så jag gråter när jag läser om din McFlurry-mission. Heja på!

    SvaraRadera
  3. Anonym12:50 em

    Hahahaha... Härligt Mike, på dem bara! :-)

    / Sladden

    SvaraRadera
  4. Menykort..Då vet dom bakom kassan att du är en bråkig jävel som har klagat "högre upp" och ollar din hamburgare.

    :)

    SvaraRadera
  5. @Cian
    Nä, vaffaaaan, orden hamburgare och olla vill jag aldrig läsa i samma mening igen. Åhh, måste kräkas lite nu.

    SvaraRadera
  6. @adde
    Ber så mycket om ursäkt för illamåendet men det är vad som händer när folk kommer med presentkort till mcdonalds

    SvaraRadera
  7. fredrik: Fredrik, nu var det inte linn viklund den här gången utan en ny stjärna. Men hon var minst lika serviceminded. Det verkar som att deras bästa personal hamnar på HQ.

    fortfarande lycklig: tack hörru. det värmer att höra. heja heja.

    sladden: jepp. som en billdozer :)

    Cian: vänta och se... :)

    Adde: nä det är en jobbig tanke att de kanske placerar någon form av kön mellan köttet och bröder innan de slår in burgaren i det glansiga pappret.

    SvaraRadera
  8. fredrik: förresten. jag kommeri nte in på din blogg via ditt namn. vad har du för adress?

    SvaraRadera