När jag gjorde lumpen lärde min supersadistiska fänrik mig ett fint ordspråk som löd: Förtroende är bra. Kontroll är bättre. Ett fint och väldigt relevant ordspråk för en dåre som vigt sitt liv åt det militära kanske. Brrr, det kan fortfarande eka i mitt huvud... Nåväl, det är en annan historia.
Hursomhelst. Jag känner att det är läge att mynta ett eget ordspråk som passar mitt yrkesval: Relevant annonsplacering är bra. Superrelevant är bättre.
Källa: idg.se – 080704
När annonsplaceringen sker automatiskt med hjälp av nyckelord så brukar det ju vanligtvis vara tvärtom.. att det blir mindre lyckat alltså. Som denna: http://img263.imageshack.us/img263/5740/hravfallfb9.jpg
SvaraRaderaJa, shit så skoj länk han Andreas lagt in.
SvaraRadera"Jamenguuu va smart att kunna STYRA reklamen så att den har en koppling till artikeln! Fy fan så bra, Jaqueline och Gustav, nu går vi ner på Sturehof och firar med lite rosé."
Det kunde ha toppats med en reseannons till Phuket högst upp. Då hade det varit fulländat.
SvaraRaderaOch väldigt morbidt.
Speaking of reklam. Någon av dina kollegor nere i syd bör putsa upp sin engelska lite. Mitt emot centralen i Malmö har de smällt upp en stor reklambanderoll för något hotell. På denna banderoll kan man förutom det vanliga snacket om hur bra priser och fina rum de har även läsa något i stil med: "Our beds were made in summer 2008".
SvaraRaderaMåste vara ett rejält sunkigt hotell om de måste berätta när de bäddat sängarna.
lore: kollegor? skulle inte tro det hörru...
SvaraRaderaHaha!
SvaraRaderaGillar denna oxå:
http://img147.imageshack.us/my.php?image=hjrnacq7.jpg
Jag har några bra här:
SvaraRaderahttp://elmirak.blogspot.com/2008/02/torsdagskul.html
http://www.oddee.com/item_87332.aspx