Jag sitter och slötittar på tv när en kvinna med lagom kåt röst plötsligt säger:
"Är du sugen på en dubbelmacka"
Det är sexan såklart. De marknadsför sin nya filmsatsning på lördagkvällarna eller när det nu är som en "dubbelmacka". Jippi, vad finurligt. Två filmer på samma kväll, det blir ju en dubbelmacka... höhöhö, fan vad bra.
Jag kan riktigt höra hur någon lönnig mellanchef på viasat skrockade förtjust när han själv kom upp med konceptnamnet.
Hela skiten avslutas med att kvinnorösten lite fnittrigt säger: "Vad trodde du att vi menade?"
Humor? Nej, inte alls! Den som kom på idén borde får bonk. För att det är SÅ dåligt. Den som godkände skiten borde själv få sig en ordentlig portion dubbelmacka i nån fuktig källarlokal, som straff för ytterst dåliga smak. Det är inte så att jag drabbats av moralpanik. Inte alls. Jag blir bara så trött.
Enligt min mening kunde de lika gärna köra upplägget:
"Är du sugen på ett gruppknull?"
... lite bullshit om det nya två-filmer-på-en-kväll-konceptet ...
"Vad trodde du att vi menade?"
Det hade INTE varit mindre fyndigt direkt. Det hade varit lite bättre.
Åh, det är killkanalen i ett nötskal. Så himla... trist.
SvaraRaderaInstämmer. Det är som den där jävla skitreklamen som gick i ett för nåt år sen. Paret i sängen där kvinnan säger, med förförisk röst förstås: Ska vi leka doktor? Och karln blir alldeles till sig, varpå hon släcker lyset (!) och gör rent hans tänder med nån jävla tandtrådspryl. Fullständigt ologiskt, och fruktansvärt ofyndigt.
SvaraRaderaFan det är 2007. Vill man se en dubbelmacka, slå på datorn och tanka ner en rulle.
SvaraRaderaJag blr förvånad att du reagerade, men det är bra att du fortfarande granskar kritiskt.
Jag är lika trött på det som på kvällstidningarnas löp: Vi hade sex i TV för att rädda vårat förhållande eller Idol Marcus gör att medelålders kvinnor får ett bättre sexliv. Tror dom att vi är så jävla fördummad att det enda våra små hjärnor kan registrera är anspelningar på basdrifter???
SvaraRaderaSmaklöst? Oh ja!!! Men dock, sex säljer och här ser vi ett praktexempel på det. Det är inte meningen att vi ska sitta andlösa och dyrka de som kläckt idén till reklamen för att de är så unika, det är bara meningen att få en reaktion så vi kommer ihåg den och därmed kanalen. Svårt att se att de har misslyckats :))
SvaraRaderaHar också stört mig som fan på den reklamen. Från början trodde jag anspelningen var oavsiktlig (de har en kortare version där slutkommentaren är utelämnad) och tyckde då det var lite störigt att de hade så dålig koll att de inte visste vad de anspelade på. Men när det sedan gick upp för mig att det var avsiktligt trodde jag fan inte det var sant.. ett så otroligt kasst och smaklöst koncept får man leta länge efter. Har också försökt föreställa mig scenariot när de kläckte denna fantastiska idé.. tror du har rätt i dina antaganden Mike.
SvaraRaderaSedan kör de väl ändå bara skitfilmer, förstås..
lauren: Visst. Anständigheten offras på mammons altare: Vårt mediesamhälle i ett nötskal. Är bara förundrad över hur ett sådant här koncept kan fungera.. blir gemene man kåt av reklamen och därför lockad att se filmerna? Även om de är dåliga? Absurdt.
SvaraRaderaac.: Jag säger inte att jag inte tycker att det är moraliskt förkastligt, bara att dom har lyckats med det som var ute efter, folk kommer ihåg den, i detta fall just för ATT den är dålig och plump.
SvaraRaderaSen kan det ju inte bli annat än skitfilmer av en dubbelmacka.... ;D
Ett steg i fördumningsprocessen...
SvaraRaderaJo, visst kommer man ihåg det. Det betyder dock inte att jag tänker avnjuta evenemanget i fråga. Snarare tvärtom..
SvaraRaderaHelt klart en inhouseproduktion. Några tjocka redigeringskillar, alternativt finniga marknadsassitentakademiker som fått ett projekt i händerna och liksom "löst det själva". Det värsta är inte ordvitsen och slutklämmen, utan de taffligt frilagda bilderna på porrbrudar som de klippt in i början. Kommer bli ett ärende i ERK eller MER, men tyvärr är skadan redan skedd. Man är arg, sur och inga re-runs på goa Arnold-filmer (inte ens Predator) kan ändra på det. Dessutom, är inte en dubbelmacka en knullvariant med två män och en kvinna? Varför är det två inklippta tjejer? Borde de inte använt två modeller ur Manowar-inlägget nedan istället?
SvaraRaderaNån bland kommentanterna sa "Tror dom att vi är så jävla fördummad att det enda våra små hjärnor kan registrera är anspelningar på basdrifter" Och jag säger !Ja, det tror de!
SvaraRaderaMen tyvärr visar försäljningssiffror och Big Brothers flersäsongs-existens att det faktiskt verkar vara så. Svenska folket håller på att bli klockrena dumskallar som bara reagerar om det har anspelning till sex... eller underhållande våld.
Jösses.... är jag gammal och oinformerade eller?
SvaraRaderaJag trodde dubbelmacka var något som Dagobert ägnade sig år emellanåt. :-)
Om man nu ända skall behöva ta all reklam framåtböjd med skinkhalvorna lätt särade, så borde man åtminstone kunna kräva att det är någon form av kvalitet och att det finns någon tanke bakom det hela.
SvaraRaderaSedan skiter jag i om även den riktigt usla reklamen funkar lika bra ur krämarnas synvinkel. Skall jag röv kn***as, vill jag åtminstone att det sker med lite finess och vaselin.
Är det inte just "Vad trodde du vi menade?" som sparkar undan benen på dem själva? Det hade varit skit i alla fall men det här befäster liksom skiten..
SvaraRaderalisa: inte många killar tycker att det är ball humor. inte många killar med lite brains iallafall
SvaraRaderajosh: ja man blir provocerad inte främst av att det är billigt utan snarare för att det har suttit några kreativa personer och kommit på "koncept" i flådiga lokaler. de borde inte lyfta lön.
da bomb: lite så ja...
moddan: vet inte om någon tror att det tilltalar någons hjärna. jag tror de gillar buskisfaktorn i det.
lauren: amen, sex säljer... men inte så jävla lätt. lite finess isåfall tack.
ac: hahah kul att du trodde gott om dem och bara trodde att de hade dålig koll. mycket roligt;)
el guapo: skönt att du reder upp porrbegreppen här. visst är det så. det blir inte mycket till dubbelmacka om det är två tjejer och en kille. japp manowar skulle de haft. det osar orgie-killar om dem lång väg.
jessica: återigen, ska de hålla på så så kan man åtmistone kräva lite finess. men det är väl nåt gammalt öppnakanalen-mongo som fått nån alujobbstjänst på viasatt som står för fiolerna nu.
mamselamsen: ja men alla vet väl att dagobert är en kinky boy också;)
magnus: precis!!
Mike: Jo men jag trodde först att det var någon fadäs i stil men Locum-reklamen häromåret (l (hjärta) cum). Men visst var jag naiv, det medger jag. Håller också med om att det just är slutklämmen som fullständigt sänker reklamen till ej förut skådade lågvattennivåer..
SvaraRaderaTar igen lite missade inlägg och ser att du den 3:e jan skrev inlägget "Spännande" om vart BB-Linda kommer dyka upp härnäst. Om du missat det kan jag meddela att hon är med i dagens PunktSE i den där delen där folk skickat in sina festbilder. Tydligen från någon krog här i stan. Bara så du vet.
SvaraRaderadubbelmacka med två tjejer antyder väl att man hakar på den nya heta strap on-trenden? eller är det jag som övertolkar nu igen?
SvaraRaderajag ville slå någon hårt när jag såg den där. men det kommer mer och mer, det är jag säker på. måste köpa handskar och säck.
SvaraRaderajosh: jag tycker den reklam du beskriver verkar ha varit mycket bättre!
Jag håller med! Måste vara en kanal full av idioter till medarbetare som låter en så dålig idé få komma till skott... M
SvaraRaderaJag gillar särskilt det där "Vad trodde du att vi menade?" - det är samma grej som när humorbefriade personer är tvungna att lägga till ett "Jag bara skoja" så snart de varit ironiska...
SvaraRaderaSex säljer som sagt. Fattar inte riktigt vilka som köper dock, nästan alla jag känner är så enomrt urled på att läsa om sex & skandaler och det verkar ju likadant här. Hela offentliggörandet av svenskarnas sexliv har ju totalt tagit bort spänningen och romansen ur sex. Ingen kärlek, experimentlusta och myskänsla längre nu ska man mekaniskt veta 69 sätt att tillfredsställa sin tjej eller 101 sätt att knulla i 12 timmar allt enligt vår tids kamasutra: aftonbladet söndag.
SvaraRaderaMikebike rockar. Analysernas konung har sagt sitt, igen.
SvaraRaderaKan riktigt se framför mig hur den lönnfeta gubben flinar åt sitt fyndiga förslag på marknadsföringssloagan. *yach*
No can say...
SvaraRaderaVill minnas att när sexan lanserades så var deras idé att köra "manligare TV".. Äntligen! liksom..
SvaraRaderaDu har så himla rätt! Sexan är apiga med sina påannonser. När de gör reklam för en film försöker de leva sig in i filmen genom att, om det tex är en acionfilm, prata extra snabbt och tufft. Det är så vidrigt!
SvaraRadera