torsdag, september 07, 2006

Jag tog fajten

...och jag vann!

Vilken kväll. Jag har varit på pisshumör sedan jag kom hem.

Idag när jag var påväg hem skulle jag köpa lite thai-krubb to go. En ganska enkel uppgift kan man tycka, som borde avlöpa utan större motgångar. Kan man tycka, sa jag.

Jag kom in och gjorde min enkla beställning som landade på hundratio riksdaler. Jag frågade om han tog kort. Det gjorde han men att det kostar en femma. Aha, tänkte jag, en gammal hederlig smygockrare och som topping på korven - thailändsk sådan.

Jag har länge närt ett förakt för att inte säga hat mot omotiverade kortavgifter och krögares små finurliga sätt att skinna sina kunder på lite mer deg. As! Må de brinna hårt i helvetet en dag.

Men jag har vant mig och jag har mot min vilja "accepterat" det faktum att trots att jag som konsument hjälper affärsidkare att slippa dyr hantering av kontanta ekonomiska medel ska straffas.

Det som dock skiljde ut dagens incident var att jag hade handlat för över en hundring och jag har aldrig behövet betala kortavgift när jag uppnått dubbelnolla. Så jag frågade i lugn ton om han skulle ta ut kortavgift trots att jag slösade bort över en hunka hos honom.

"Jajjemen", svarade det jävla aset då.

Han hade en vidrig översittarton som fick mig att vilja grabba tag i ett paket nudlar och smacka det med all fysisk kraft mina tunna armar kan uppbåda, rakt i ansiktet på den lille jäveln. Jag sa att jag aldrig hört nåt liknande och frågade om kortavgiften skulle tas ut om jag hypotetiskt sett handlade för tusen spänn. Det skulle den.

Det är skandal. Det är en ekonomisk rövpullning och jag tror att det ligger tjockt med dålig karma för Phons Thaikök för det.

Jag gick till banco istället. Stängd. Jag gick till nästa. Stängd. Jag gick till "Baloo's Livs". Där lukade det mänsklig avföring på mejeriavdelningen vilket sällan är ett bra tecken för en livsmedelsbutiks näringsidkande. Dessutom ger de inte ut cash när man handlar på kort. Dock tog de ut fem kronor i kortavgift eftersom jag bara handlade blåbärssoppa för femton spänn. Ironiskt.

Mitt kortavgiftskonto var fett övertrasserat och jag kände hur förbannad jag började bli. Det spände i huden. Förbannade medeltidsfasoner. Jag kände ett stort begär att förinta all tillstymmelse till affärsverksamhet från torget. Chapmans torg får ju nästan "Backaplan" att framstå som ett fullstädigt socialt funkis och belevat köpmecka. Allt pekade mot att grov ekonomisk förnedring stod för dörren.

"Så fan heller att han ska få ta kortavgift av mig", tänkte jag och gick i taktfast marsch in hos mister thaimat för att ta fajten.

När jag kom fram till kassan flinade den utsugaren från fjärran östern fryntligt mot mig. Jag sa direkt att jag vägrar betala kortavgiften. Han sa att den var jag tvungen att betala, annars var jag välkommen att gå till bankomaten. Jag sa att jag givetvis hade gjort det men att de var stängda. "Så synd", sa han menlöst. Jag mistänker att någon har behandlat honom styggt och att han tänker låta resten av samhällets medborgare smaka payback utan pardon. Han har attitydsproblem den killen.

Jag sa att antingen låter han mig slippa den där kortavgiten eller så går jag utan maten. Han sa att så kunde jag inte göra - för jag hade redan beställt. Wow. Jag hade redan beställt. Bra argument. Jag suckade en dödssuck och sa att jag menade det, att jag går om han tänker ta ut kortavgift trots att jag handlat för över hundra pix. Jag sa att jag tyckte det hela var barockt.

Jag slapp. Så jävla sweet. jag var nöjd med mig själv för att jag väntade med att jiddra tills det var dags att betala för maten. Annars hade han helt säkert haft en oll-fest (ollat) på mina äggnudlar - utav bara fan.

Sur var han och sa att jag inte behövde komma tillbaka. Jag sa att han knappast behöver oroa sig för det. Det är synd, för hur fuckad den där thaikillen än må vara i pallet så fräser de nudlar och pananggrytor bäst i stan.

Antingen är det Bøf 4-ever... eller så skickar jag en bulvan.

65 kommentarer:

  1. Anonym10:32 em

    Höjden av civilkurage, jag nästan ryser. Aldrig har jag kännt sådan nyfikenhet på utgången som när jag läste detta, och då kan jag tillägga att jag verkligen hatar deckare.

    SvaraRadera
  2. Du... Du vet att de verkligen får betala avgift när du betalar med kort va?
    Jag kajkar ju runt i butik och min chef får frispelet på alla som handlar för typ 20 kr på kortet för det kostar henne pengar varje gång. och hon är serviceminded och tar inte ut avgift ens på låga summor. Fast, hon funderar på det. När folk handlar på kortet för 5 kronor har det gått lite väl långt kanske.

    Jag förstår din statement men jag vidhåller att kontanter regerar för alla inköp under 500 spänn.
    Jag gillar känslan av cash i plånboken. Då känner jag mig rikare än om det är fullt på kontot!

    Good job iallafall, att smälla lite på fingrarna.

    SvaraRadera
  3. se: ja jag blev förvånad av mig själv. jag tror att de senaste dagarnas böffande fårr mig att bli lite tuffare.

    plattkatt: ärligt talat. det är banken som tar den avgiften - inte konsumenten. varför ska vi straffas. har man bestämt sig för att ta kort får man fan ta smällen. troligen tjänar de fett på det i slutändan ändå. kontanthantering är inte gratis heller. mindre safe också. det ultimata inköpet på kort måste vara att handla sin dagstidning på kort. då går de back! haha.

    SvaraRadera
  4. Anonym10:51 em

    JA! Jag är så stolt mikebike.. *torkar en tår* You go..!

    SvaraRadera
  5. Anonym10:52 em

    Applåder till dig!
    Jag blir också så förbannad på alla dessa som kräver avgift, ändå vill de ju att man ska betala med kortet... eller?
    Har aldrig vågat säga ifrån dock, men muttrar surt för mig själv varje gång det händer...

    SvaraRadera
  6. Fast egentligen är ju allt bankhelvetenas fel. Det är ju de som tar ut sina jävla skitavgifter samtidigt som de ondgör sig över kontanthanteringen och tjatar om att alla helt borde gå över till kort. Men slopa de jävla avgifterna då för fan, så kanske fler handlare installerar avgiftsfria kortterminaler! Och att deras jävla bankomater aldrig fungerar/endast innehåller femhundringar får ju en att gå i taket ännu mer.

    plattkatt: Visst är det bra att ha cash på sig, men nu är det inte alltid man har det. Något som känns fett störigt är att behöva ta ut en hundring för att köpa en dagstidning eller något annat billigt skit. Eller kungen av irriterande situationer: Att behöva plocka ut en hundring och växla in den till mynt för att kunna få loss en kundvagn som man *måste* ha när man storhandlar. Blir helt upprörd bara jag tänker på det..

    SvaraRadera
  7. Anonym11:09 em

    No soup for you!!

    SvaraRadera
  8. Anonym11:45 em

    Klart de vill ha kontanter, det kan ju lätt bli svarta pengar rätt ner i fickan.

    Tror knappast pizza bagaren här hemma köpt sin nya BMW med skattade pengar.

    SvaraRadera
  9. Anonym11:56 em

    -Djavla utlanni.. Neeej :) forlat, kunde inte lata bli! Ha!

    SvaraRadera
  10. Anonym12:03 fm

    Haha. Fan vad du är jobbig Mike. Jag hade aldrig orkat ta den fajten. Men visst, du har ju rätt på nåt sätt.

    SvaraRadera
  11. Anonym1:51 fm

    Självklart är ju eventuella bankavgifter dessutom redan inräknade i priset. Så "kortavgifter" blir bara en extra slant i handlarens ficka. Och betalar du kontant slipper dom betala till banken, så det som lagts till på priset blir också extra vinst.

    Alla tar givetvis ut det pris och dom avgifter dom kan komma undan med. Det enda som kan stoppa otyget är när konsumenter som Mike vägrar betala. Så finge vi se hur många gäster Thai-snubben kan be att inte komma tillbaka innan det börjar bli lite tomt i restaurangen....

    SvaraRadera
  12. Jaja du slipper iallafall bankomatavgifter som förkommer i Spanien. Har konto i en spansk bank och för att ta ut i en annan spansk banks automat kan det kosta upp till 3€ (vanligt, fast ibland bara 0.60€), fast tar man ut från sitt svenska kort är det gratis! Dom flesta syltor tar dessutom inte kort, men då vet man vad som gäller i alla fall.

    SvaraRadera
  13. Saltholmskiosen ligger förmodeligen en smula avsides för dig i Daniel Major(a)na men om du har vägarna förbi ska du absolut stanna till där. www.thethai.3w.se. Löjligt bra som Koch hade sagt.

    Är det förresten inte olagligt att lägga på extrapengar när man handlar på kort?

    SvaraRadera
  14. Hooyah.

    .. och jag har länge misstänkt att vi egentligen är grannar....

    SvaraRadera
  15. Anonym7:46 fm

    Helt rätt. Jag blir så stolt... Dålig service är grymt avtändande, det ställer jag inte upp på!

    SvaraRadera
  16. Anonym7:46 fm

    det var jag som skrev förra kommentaren, men tror namnet blev fel...

    SvaraRadera
  17. Gissa varför vi inte tar kort alls?

    Vi vill ha inte ha alla dessa avgifter på flera kronor varje gång någon fikar för femton spänn och vill betala med kort. För att inte snacka om vad själva kortapparaten kostar varje månad.

    Som tur är, är det bara femtio meter till närmsta bankomat.

    SvaraRadera
  18. Anonym8:21 fm

    Banker! Finns det nåt vidrigare? Har lixom satt i system att ta ut avgifter för saker som dom tjänar på - kortbetalning, internetbank, etc. Skulle inte pissa på en bank ens om den brann.

    För övrigt undrar jag samma sak Caravaggio – får man verkligen ta ut en »kortavgift«? Har för mej att det ska vara olagligt, vilket innebar att du inte bara hade moraliskt rätt utan även rättsligt.

    Mike > Kan du inte ge dej på en storbank nån gång?

    SvaraRadera
  19. Enkelt - köp under 100:- kort accepteras ej - kunden skall ha det onda ögat om han kommer fladdrandes med nån guldbricka för att köpa en näve Daimkolor... så är det bara.

    Över 100: - ingen avgift -

    Caravaggio - Thaiköket på Saltholmen som slåss med räksallad och fettdrypande burgers i samma hål är suveränt.. dom tar inte kort alls, men 1:50 för en platmugg med vatten... det är inte stabilt

    Mike - jag beundrar din logistiska process - låt stället laga maten först... jiddra sen.... ollningrisken är ju förfärande i motsatt ordning. Slugt!

    SvaraRadera
  20. Anonym8:45 fm

    Jag håller med Joppe, vad är det med banker? Förse oss med en tjänst, och sedan ha mage att ta betalt en godtycklig (uppenbarligen) summa för den!

    Puh..

    SvaraRadera
  21. Anonym9:12 fm

    För oss var det inget kul alls. Här hemma hade vi en arg och supertråkig Mike.

    SvaraRadera
  22. Anonym9:48 fm

    Bra jobbat mike... Skit ska skit ha!
    Jag håller me "Joppe" om att du skulle prova att ge dig på nån storbank någon gång.

    Hejpådig...

    SvaraRadera
  23. Men har du straffat ut dig från bästaste thaien? Stackare. Visst, bra att någon tar fighten, men rent personligt skulle jag aldirg göra det där, det skulle leda till svält i det här hushållet att inte få sin veckoranson med thai.

    Fast för några veckor sedan blev jag lite skeptisk, då jag såg ett litet barn sitta i en kartong utanför deras bakdörr. Sedan kom jag på att tur, jag äter ju alltid tofu där.

    SvaraRadera
  24. Jag vet ju inte vilket sorts plastkort du har, men om man har VISA så ska man enligt avtal mellan VISA och banker osv inte behöva betala kortavgifter.

    SvaraRadera
  25. Anonym10:19 fm

    Vad fan är "hunka"?

    Intressant, förresten, att killen med attitydsproblem häver ur sig att "Han har attitydsproblem den killen"!

    SvaraRadera
  26. Anonym10:32 fm

    fasen gå till Thai Spice istället han tar inte ut nån kortavgift. ever....

    anomynous>> en hunka är en hundralapp, en hundring...hundra sillar...

    SvaraRadera
  27. Anonym10:37 fm

    Måste invända: Det är ju just småutgifter man som kund vill ta på kort. Jag menar: personligen så lyckas jag allt som oftast ha slut på cash.. ska man då köpa någonting för en 10-15kr så är det sjukt irriterande att först behöva leta upp en bankomant och sedan ta ut en hel jävla hundring för att kunna betala denna lilla struntsumma.

    Förstår iofs om butiksägare tycker att det är jobbigt med kunder som tar småsummor på kortet.. men från ett kundperspektiv är det oerhört irriterande med butiker som inte tar kort när jag inte har pengar på mig. Det signalerar att man inte bryr sig om sina kunder såpass att man orkar installera en jävla kortautomat. Jag letar då hellre upp ett ställe som tar kort.. -> frustration för mig, en förlorad kund för butiken.

    Min åsikt är att vi antingen går över helt och hållet till ett samhälle med elektroniska pengar.. eller så skippar vi det och återgår till kontanter. Detta blandsystem skapar bara irritation hos alla parter (utom då hos bankerna som drar in feta kulor på det)..

    SvaraRadera
  28. Mike: I guate hade de sin egen logik. Det tog inte fem spänn utan 5 procent. Fatta det. Det blev med andra ord dyrare att betala med kort ju dyrare notan var. Fan... Det är ändå skönt o va hemma i Bearnaises såsens (bea) förlovade land.

    SvaraRadera
  29. Anonym10:47 fm

    Skön läsning. Det kändes som din paus betalade sig först nu egentligen, med tanke på att dina senaste alster inte hållit samma fina klass som tidigare skapelser.

    Detta var det bästa du skrivit på länge, gammal mike-bike-klass ;).

    Skönt att se...

    /ironmike

    SvaraRadera
  30. Anonym10:57 fm

    Skit i kortavgiften. Pruta på maten istället. Var det inte en thailändsk restaurang? Kostar inte ett mål mat typ 0,21 kronor i Nueva Knullmallorca? Jag har en tjejkompis som alltid påstått att det är olagligt att ta ut kortavgifter över ett visst belopp eller hur det nu var... hon hotar alltid med polisen och så vips! så var det visst inte så noga med kortavgifter längre. Själv skiter jag i det. Känner mig alltid lurad efter restaurangbesök. Har aldrig litat på någon inom restaurangbranschen och kommer aldrig göra det.

    SvaraRadera
  31. Ett fördöme... Det är vad du är mikebike! Ett fördöme som heter duga!

    SvaraRadera
  32. Anonym11:36 fm

    Men hallå, visst har bankerna gått ifrån att ta ut avgifter på kontokortsköp sedan i våras/somras?! Det var ju på nyheterna efter de här grova rånen att de ville att folk ska betala _mer_ med kort så att inte så mkt kontanter är i omlopp. Jag har påpekat det för flera caféägare att de inte _får_ ta ut ngn avgift längre, men man blir ju oftast tvungen att betala den ändå om man vill ha sin Latte... :-(
    El har jag fattat nyhetsinslaget fel?!

    SvaraRadera
  33. Anonym11:43 fm

    Ha ha ha ha haaaa, helt underbart!! Jag ska genast beställa tid hos närmaste tatuerare och få Mikebike förevigat över mitt bröst!
    Och du gjorde nog rätt i att hålla koll på tillverkningen, för den där ollfesten du skrev om hade säkert varit en kombo av ollning och näsrensning.

    SvaraRadera
  34. Anonym11:43 fm

    är detta thai-plejset nredvid Marsala mike??


    sugen på att testa det haket igen

    SvaraRadera
  35. Anonym12:06 em

    Bra att du står på dig Mike.
    Kortavgifter är skit. Tycker däremot inte att du skall hänga läpp och känna
    dig portad från bästa thaihaket. Faktum är att thaisnubben bryter sitt avtal med kortföretaget om han tar ut avgift. Beror iofs på vilket kort vi talar om, man VISA är safe.
    Tycker du skall gå dit igen, beställa käk och hänvisa till avtalet du givetvis kollat upp. Som en skön hämnd för den "ekonomiska rövpullning" du fått utstå. Ollningsrisken lämnar jag till dig att bedöma.

    SvaraRadera
  36. Anonym12:36 em

    Är det så jobbigt att ha kontanter på sig? Det är ju bara att ta ut en femhundring då och då och fylla på i börsen innan den är tom.

    SvaraRadera
  37. Anonym12:46 em

    Det stämmer som någon eller några sa en bit upp, att det är olagligt att ta ut avgifter - Åtminstone om man betalar med Visa.
    Källa: GP

    SvaraRadera
  38. Fy fan vad bra. Nu är det vi mot dem. Kom igen lilla ockrare, sätta hårt mot hårt är våran stiiil!

    SvaraRadera
  39. Anonym1:50 em

    Ha, ha, ha! Your back! Grym civilkurage! Rock on!

    SvaraRadera
  40. Man känner sig så jäkla stolt när man lyckas med nåt sådant där! Jag tog fajten i går med några snorungar till fjortisbrudar som envisades att gå mitt i gatan bland alla cyklister. Helt medvetet körde jag nästan på en av dem, tvärnitade två cm från hennes fula vita Cheap Monday jeans och sa "ni kanske inte ska gå mitt i gatan tjejer" och fick genast höra "fan du körde ju på oss jävla hora" och den briljanta come backen "käften hora". Men jag vräkte dem ur vägen och öste lika mycket förolämpningar tillbaka och var grymt nöjd med att de små glina fick lite mothugg från samhället för en gångs skull. :)

    SvaraRadera
  41. hehe...Falling Down va...

    bra jobbat. stolt över din kyla och iskalla approach. beställa först jiddra sen...
    beställa förts jiddra sen...
    beställa först jiddra sen...
    beställa förs...

    *upprepar nya mantrat*

    SvaraRadera
  42. Anonym2:45 em

    civilkurage är fan inte att gnälla över fem spänn. visst är det fel med kortavgifter men det är inte modigt att tjafsa om- bara jävligt snålt.

    SvaraRadera
  43. Hej! Jag heter Lennart och är praobloggare. Jag tycker att det du gjorde var bra. Man ska stå på sig i livet. Det har min pappa sagt till mig. Och det gjorde du alldeles föredömligt. Om fler agerade som du gjorde skulle vi få ett bättre och trevligare samhälle.

    Hej då

    SvaraRadera
  44. Anonym3:24 em

    Så jävla skönt, du blir sne för en avgift på fem spänn så du köper en liter blåbärssoppa som kostar 15:- för 20 pix.

    Och folk tycker det du gjorde var beundransvärt!

    Du gick back en tjuga istället för en femma och nu sitter du där med en liter jävla blåbärssoppa du inte vill ha.

    Bara i Götet...

    SvaraRadera
  45. Anonym3:56 em

    Har du sett senaste nyheten på gp.se Ett tak som har rasat in i en livsmedelsaffär i Majorna. Är det du som gått bärsärk som resultat av dina tillbakahållna agressioner?

    SvaraRadera
  46. Lennart - The prao: Jag tror nog inte du ska hänga på just den här bloggen för det händer att man änvänder starka ord och så. Å andra sidan är ju mikebike kanske just den person du behöver lära av. ;-) Grattis till din prao plats på S.S.S. Hoppas bara att du inte tar allt för mycket skada där. ,-) fridens.

    SvaraRadera
  47. Anonym4:16 em

    Måste rör sig om Balloo's

    Mike exploderade inne hos Balloo enbart för att han ville ha en löjligt LITEN avgift för kort köp.

    Mike har du insett ännu att SO Larsson hade Stans bästa wienerkorv till ett bra kilopris.

    Thai i all ära men några kokta, lite klassisk Sluts Senap, en Gammel Dansk Bitter Dram och en Pilz, det sitter inte fel det inte.

    Men det är klart att man måste nog vara en vuxen karl för att gilla det. Småpojkar och fruntimmer drecker Jäger istället.

    SvaraRadera
  48. Anonym4:23 em

    Nej det var inte Chapmans Torv (Böfstavning) utan affären ser mer ut att tillhöra någon svåger till OG-ledaren.

    Säkert Albanligan som hämnats för att deras översteskurk blivit toppad.

    Ännu ett steg i Majornas våldspiral.

    SvaraRadera
  49. Anonym4:48 em

    Äntligen.
    Hat i vardagen.

    SvaraRadera
  50. Anonym5:05 em

    anonym: Det är principen som räknas i det här fallet. Blåbärssoppan hade kunnat kosta 100 spänn, det hade liskom inte spelat nån roll. Comprende?

    SvaraRadera
  51. Anonym5:25 em

    Man får passa sig för vad man skriver i sin blogg.
    man kan tydligen inte var för arg...på skoj.

    http://expressen.se/index.jsp?a=676870

    SvaraRadera
  52. Anonym5:42 em

    Dano, köper man blåbärssoppa för att kunna ta ut pengar för att slippa kortavgift känns det ju jävligt smart att, när man inte får ta ut pengar, genomföra köpet och betala kortavgift.

    Om principen är att inte betala kortavgift ska man väl inte betala kortavgift nån annan stans?

    Ryggradslöst.

    SvaraRadera
  53. Anonym5:55 em

    anonym: Du kanske vägrar kortavgift vart du än går? Isåfall kan jag bara gratulera dig till titeln ÜBER MENSCH. Om inte, respekt till mikebike som orkar bry sig om en sån skitsak som fem spänn. P R I N C I P EN mannen, principen.

    SvaraRadera
  54. Anonym7:34 em

    Fan, det blir inget mer smygsmuggel från mitt konto för herr/fru butiksbiträdet!

    SvaraRadera
  55. tack dano!

    alltså jag skulle ha blåbärssoppa oavsett. så var det bara. och jag sa ju att jag vant mig vid att vissa svin tar kortavgift under hundra kronor. dock har jag inte varit med om att när man handlar för över hundra kronor att de tar ut avgift i allafall. dessutom var thaikillen jääääävligt dryg. då ska man absolut inte gynna dem med fem gratiskronor.

    SvaraRadera
  56. Anonym2:56 em

    Har själv affärsrörelse. Det kostar på att betala en viss procent direkt till banken för varje kreditkortsbetalning. Vi tar inte extra för kortbetalning men en jätte som IKEA tycks göra det.

    SvaraRadera
  57. Anonym11:41 em

    De har ju fortfarande inte rätt att ta ut någon form av avgift för korttransaktioner, precis som ställen som tar pengar för vatten, det är enligt lag förbjudet.
    Phons går jag alltid med cash, fråga mig inte varför. Men jag hade aldrig tjaffsat med honom, för som sagt, deras käk är bästa i stan. MUMMA! ..
    Och du har så rätt om baloos, har aldrig vågat handla någon form av livsmedel där förutom grejer från posten eller kondomer. Där jag jobbar, i min lilla videobutik lovar jag att jag inte tar ut någon avgift. Inte ens för grejer på en krona.

    SvaraRadera
  58. Anonym3:12 fm

    Imponerande civilkurage. Låter som något jag skulle kunna ha gjort på en av mina bra dagar. Jag tycker att det är upp till affärsidkarna att ta fajten med bankerna och kräva sänkta avgifter. Det är inte kundernas problem. Vill de inte ha oss som kunder och våra pengar? Märkligt kan man tycka.

    SvaraRadera
  59. Även om bankerna tar ut avgifter (vem fan gör det inte?) så ska restauranger och caféer ge fan i att ta ut en isolerad avgift av kunden vid själva betalningen. Det är en kostnad för dem så som el, hyra och vad som helst. Det är bara att slå ut kostnaden som vanligt och reglera priserna. Vad de inte tänker på är att åtgärden är lojalitetsfientlig och kan få kunden att välja någon annan nästa gång. Den kostnaden skulle jag vara mer orolig över. Tack för kaffet.

    SvaraRadera
  60. wow, kunde inte sluta läsa.
    Håller med helt och fullt, skönt att någon säger i från!!!

    SvaraRadera
  61. Underbart. Hoppas fler tar till orda mot detta fenomen. Dessutom står det i reglerna för VISA att det inte får tas ut några extra avgifter, eller hur det nu är formulerat. Jag har också lämnat mina tänkta inköp på disken och gått ut när de snackat om kortavgifter. Tycker affärerna och restaurangerna bör sätta hårt mot hårt mot bankerna om det är så jobbigt. Jag är då inte intresserad av att betala ännu mer när jag redan har en årsavgift på mitt VISA. Dessutom är det ju så bökigt att baxa runt på kontanter jämt. En plastbit i fickan, funkar nästan överallt...

    SvaraRadera
  62. Anonym6:25 em

    Jääävla idioter!!! BOJKOTTA alla vidriga "affärsidkare" som inte har servicekänsla nog att skaffa en sketen kortautomat. HATAR DEM!!!!!!!!

    Har också spytt galla över de små svinen fast kanske inte riktigt lika giftigt som du:

    http://josabeth.blogs.se/2006/02/25/varfapr_tar_inte_alla_stacllen_kort~592855

    SvaraRadera
  63. Anonym6:36 em

    Måste bara inflika att Linnéterrassen i Göteborg (bland mååånga andra) tar ut avgift på Visakort trots att de mycket väl vet om att det är förbjudet. Jag sa till om det för typ en månad sen och den snorkiga servitrisen ryckte bara slött på axlarna och sa: "Ja jag vet men jag gör bara som jag blir tillsagd". Tänkte jag skulle engagera mig och anmält till Visa men så orkade jag inte.. och la ner hela grejen.

    SvaraRadera
  64. Anonym8:31 em

    Mike > Kan du inte ge dej på en storbank nån gång?

    SvaraRadera
  65. Anonym8:39 em

    Man får passa sig för vad man skriver i sin blogg.
    man kan tydligen inte var för arg...på skoj.
    Det kann straffa sej !?!

    WWW.POLISEN.SE

    SvaraRadera