fredag, juli 19, 2013

Slöseri

Har precis kollat i svt:s öppna arkiv och betat av två Rederiet-avsnitt. Det måste vara det det mest hutlösa sätt att slösa med, vår tids så högaktade hårdvaluta, tid. Och härligt. Jag nästan ryser av välbehag när jag inser att jag så hejdlöst slösar med semestertid på något så in i helvete värdelöst. Rederiet – en odyssé i spektakulär pajighet. Inte ens Days of Our Life känns så tjackigt. Många namnkunniga skådespelare ändå. Mikael Persbrandt, Krister Henriksson och Suzanne Reuter har aldrig varit sämre. Det är nästan smärtsamt att se. Ett pinsamt tidsdokument som 20 år senare kanske bäst kan beskrivas som en opålitligt vibrerande ändtarm som när som helst är på väg att explodera. Vilket slöseri. Även för dem.

Det har hänt lite sedan dess. Tack HBO. Men samtidigt. Det ger mig möjlighet att ägna mig åt ett hädiskt tidsslöseri och det finns något väldigt attraktivt i det.  

2 kommentarer:

Greve Kycklingben sa...

Tid är till för att slösas. Såg precis en dokumentär med osynkat ljud som behandlade segregationen i Örgryte. Öppna Kanalen FTW. Och jag har inte ens semester!

adde sa...

Låter perfekt. Jobbar sista veckan nu. Sååå segt, händer ingenting.