fredag, februari 08, 2013

Busskärlek

Det verkar som att den pågående nätkärlekskampanjen har brutit sig lös och tagit sig ut på fler arenor.

Den finlandssvenske busschauffören på buss 16 ropade vid hållplatsen "Nordstan" nyss ut ett muminklingande, varmt och mysigt meddelande i högtalarsystemet. Han önskade oss en fin kväll och hoppades att vi skulle få en toppenhelg. Oavsett var vi ämnade stiga av. Han sa att vi skulle ta det försiktigt och ta hand om oss själva och varandra. Fan vad fint.

5 kommentarer:

Baronessan sa...

Synd att det inte smittar :)

Unknown sa...

Så underbart med dessa busschaffisar och spårvagnschaffisar som vågar bjuda på sig själva.

En variant av detta hände mig och mellanbror när vi åkte till dagiset snortidigt en tisdagmorgon. En av personerna som också väntade på spårvagnen började leka med mellanbror. Han blev överlycklig och det smittade av sig på mig. Ingen chaffis i det sammanhanget men dock en person som vågade bjuda på sig själv. Härligt!

Lida sa...

Alltså... Det har hänt mig med... Vilket landade en enda stor och oroväckande frågeställning i mitt huvud... "Herregud, chaffisen är full."
Jag måste jobba lite med mig själv. Jag vet.
Jag har förresten en tvärtomvariant dokumenterad: http://lidasicovit.blogspot.se/2010/12/topplock.html
Bara i Götlaborg.

Ellet sa...

Härligt! Och det smittar litegrann, iallafall!

Markattan sa...

Klart att det smittar!
Le när du möter någon och du kan ge dig fan på att någon ler tillbaka.

Markattan, som tycket att man ska vara snäll