tisdag, september 04, 2012

Ger man dem lillfingret så tar de hela skärmen

Igår när jag satt i godan ro och ägnade mig åt lite vanligt hederligt tv-meteorologförakt dök det plötsligt upp en massa ilskna, vredgade nästintill bindgalna kvinns som bokstavligt talat härjade vilt i mitt kommentarsfält. Helt oprovocerat började de spamma mitt kommentarsfält i vad som tycktes vara någon slags väl planerad och otäckt synkroniserad hatattack. Jag blev stum. Och chockades såklart djupt. Vad hade JAG gjort för att förtjäna ett sådant kränk?

Jo, det ska jag berätta. Jag gjorde det många män inte vågar göra. Jag reste mig upp och opponerade mig mot EMS-hysterin som råder i många hem (så även mitt) runt om i landet på just måndagar. Jag tog bladet från munnen och sa som det är. Fast det får man väl inte i det här jävla landet. Men när ingen annan vågar så måste ju jag göra det... som Ulf Brunnberg skulle ha sagt.


Det visade sig att Josefine som var ute och drack öl hade glömt att anmäla sin frånvaro från den veckoatliga EMS-bonanzan som utspelar sig någonstans på Facebook. Detta rörde upp versala känslor hos hennes comrades som i sann konspiratorisk anda lastade mig och anklagade mig för att dominera tv-kvällen. Och vreden lät som ni ser inte vänta på sig.

När Josefine kom hem berättade jag skärrat om hur jag blivit offer för högoktanigt näthat. Hon frågade vad jag pratade om och när jag berättade tyckte jag mig se något blankt i hennes blick. Jag öppnade armarna som för att ta emot hennes tröstande kram. Men hon började bubbla av skratt och sa att det var det top 5 finaste någon hade gjort för henne och rusade raka vägen till sin datamaskin, loggade in på the facebox och tackade för deras support.

Visst. Fint på något sätt. Men samtidigt så jääääävla obehagligt.

17 kommentarer:

Spader Ess sa...

EMS?

mallan sa...

återkommer ang Weekend: såg den ikväll, så JÄVLA bra!! kände en längtan efter att se om den i samma stund som eftertexterna började rulla. tacktacktack för tipset.

mikebike sa...

Spader ess: Ska jag ens behöva förklara vad det är. lite som att behöva förklara vad melodifestivalen är. EMS = Ensam mamma söker

Mallan: Ja visst var den. samma här. fantastisk film. vemodet man känner släpper inte på flera dagar kanske en vecka. Har du några tips.

Johanna sa...

Hehehe.

Anonym sa...

Förut gav du dig på pojkband.

Nu EMS.

Har du ingen självbevaresedrift?


-Luca

mikebike sa...

Johanna: skratta du. du är ju en av de skyldiga. :)

Luca: ja jag vetefan vad jag ger mig in på här.

Ellet sa...

Haha åh, jag älskar internetkärlek! Det är banne mig en av de finaste sorterna!

Colombialiv sa...

Men så himla fint, alltså!

Anonym sa...

Bäst på tv nu är the daily report med Jon Stewart, inslaget igår från republikanernas konvent när DRs team ironiserade stenhårt med budskapet från företags-Romeny "if it does´nt work -end it" omtolkat till vilka stater som gör av med mer federala pengar än dom genererar var fullständigt lysande!
Mvh/exilväschötten

Lina sa...

Alltså... Förlåt! Jag känner mig oerhört skyldig! Jag borde VETAT vid det här laget att måndagar är heliga. Dumt förslag. Så förlåt.

Jonas Paro sa...

EMS, EMD... man kan inte ha koll på all finkultur som frodas i det här landet.

Två frågor annars, vad tyckte du om Springsteenspelningen och har du anmält dig till varvet 2013 eller fick du nog sist?

emster sa...

Asså vi trodde du satt och var förtryckare sådär en vanlig måndagskväll.

Anonym sa...

Bonde söker fru är väl igång nu, kanske något för dig?

-Luca

TebbeTott sa...

Hahahahahahaha!!!! Så underbart!! : )

Bubbel sa...

Ha ha ha - dagens gapskratt! Inte får du vara sååå när EMS ligan gaddar ihop sig ömhudad inte, next time ware helmet! ;)

CJ sa...

Apropå ingenting särskilt, det här kanske är en kille i din smak?
http://www.dodsmaskinen.se/mannen-som-kranktes-for-mycket/

mallan sa...

Detachment från 2011 bör du se. vemodig och jävligt bra!