lördag, mars 19, 2011

Bloggmisär

Lagom till helgen lyckades Telia fucka upp min fiberuppkoppling. Satt över 50 minuter i supportkön med endast nio personer före. Vi pratar alltså om Sveriges ledande telefoni- och bredbandsleverantör, som verkar ha satt en ensam stackare i sin lilla jävla pissupport. Jag kände att min tolerans med dem försvagades med ungefär en miljon enheter. När jag kom fram frågade jag hur många de är som jobbar på supporten. Personen jag pratade med ljög och sa att det var ca ett femtiotal. Knappast troligt va. Och eftersom deras rövtekniker är en restprodukt från DDR-tiden, och inte jobbar helg, får jag sitta vackert och vänta tills på onsdag (alla ärenden verkar ta minst tre arbetsdagar). Det är service på en BDSM-nivå. Det värsta är att jag inte har något säkerhetsord, så de kan fortsätta att saddo-knulla mig bäst de vill.


Ps.
Nej, jag försöker inte göra anspråk på japanernas misärkonto. Jag känner mig bara lite irriterad.

13 kommentarer:

Caravaggio sa...

Jag vill inte pissa på din internetmisär (än mindre på alla japaners öde) men det låter som rena drömmen jämfört med ComHem som inte nöjer sig med att leverera en genomusel uppkoppling utan också brukar passa på att skicka mina fakturor direkt till inkasso.

Anna sa...

Ringde två samtal till ComHems support för några dagar sedan och fick andra gången ett svar som var en uppenbar lögn. Dels stämde det inte med vad personen jag kom till vid första samtalet sa, dels kunde jag tydligt höra att person nr två ljög och hoppades på det bästa.

Kommer ihåg de där personerna som trodde att man kunde dumljuga sig ur knipor på högstadiet, de sitter i supporten på ComHem nu.

Jo tjena sa...

Telia är rena rama himmelriket i jämförelse med ComHems kundtjänst. På två år flippade jag en gång på Telia. Efter två år med ComHem flippade jag en gång i veckan, minst.

PappaBand sa...

Att vara utan Internetuppkoppling i nästan en vecka och vara uppretad över det tullar inte på det Japanska misärkontot. När man är totalt beroende av sin uppkoppling för allt från epost till bankärenden blir man förvånad över att leverantörerna inte tar sitt kontrakt mot kunderna på större allvar.
Min egen bloggmisär denna helg består i att hiita ett bra ämne och jag hade tagit fram ett utkast på ett inlägg om mina kontakter med kundtjänst ComHem... Jag inser att andra hunnit före men också att det verkar finnas en gemensam nämnare i både supportkontakter men också ComHem! Fortsättning följer nog...

Connie sa...

lustigt nog är jag nöjd med comhem, förutom att de ringer ca 4 ggr om året och vill sälja nåt fint TV-paket till mig, vilket är meningslöst eftersom jag inte har TV. bredbandsbolaget ska jag däremot försöka undvika på samma sätt som nyktra människor bör undvika nattspårvagnen.

Markattan sa...

Connie, bredbandsbolaget? Varför ska du försöka undvika dem?
Hur bra som helst.

Undvik telia och comhem istället!

Markattan

Lisa sa...

Haha, min kära far råkade ut för samma sak. Telefonen funkade inte. Han mailade och de skulle återkomma efter de magiska tre dagarna. Efter en vecka utan resultat kontaktar han dem igen, och han får svaret "ja, vi har försökt ringt dig tidigare men det har inte funkat." Lycka till!

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=CKekcHMiVVg

Kanske kan göra dig glad igen.

mikebike sa...

Caravaggio: jobbigt, min förening har nåt avtal med vingen så om Telia inte fixar detta snart så blir jag tvungen att gå till dem kanske.

Anna: ja, de är kända för sin risiga kundtjänst.

Jotjena: ja har förstått att de hyrt in "skrapet" :)

Pappaband: ja det är fan stört att de inte löser sånt pronto. De tänker nog att internätt allt bara är en fluga ändå.

Connie: ingen tv säger du. Vad skönt.

Markattan: ah jag skiter i vem som levererar bara de levererar.

Lisa: ja jag är rätt säker på att jag kommer få byta leverantör för att få det att funka.

Oj hoppsan: får kolla när jag får uppkoppling igen.

Anonym sa...

minns när jag ringde Göteborgs energi

hamnade givetvis i telefonkö..kl 20: snåret


och den klassiska telefon rösten.

*det är många som ringer till oss nu.*

*var god och vänta, det är just nu...0 personer i kö*

och så lopades det 2 gånger innan någon lyfte på luren.

givetvis med usel i luren musik som påslag på detta medans man väntade.

/Ks

Klas sa...

Inte för att vara sån, och för att citera Caravaggio, inte för att pissa på din internetmisär, men det är väl inte många bolag som har helgtekniker? (Även om man kan tycka att jätte-telia borde ha det...)

Spader Ess sa...

Jag tror att det ligger något sadistiskt i alla nät/tv leverantörers affärsidé.

Sällan att man hör någon som är genuint tillfreds med sin leverantör. I så fall rör det sig mest om någon som bara har haft turen att aldrig stöta på några problem.

Stefan sa...

Hohoho...säger bara kom igen när du dustat med skitföretagens skitföretag no:1 ComkukjävlaHem AB.

1.Comhem
2.rövknull med stickig påk
3.rövknull med nithandskar på
4.rövknull alla hells angels samtidigt
5.rövknull ....upphöjt i en miljard
6-101.alla andra bolag
102.telia
103.bredbandsbolaget
104.binero

:=]