fredag, april 16, 2010

Ståndsmässigt

Kom tillbaka till hotellet 03.30. Gick upp vid 07.00 för att åka till en studio och fota ett gäng dagisbarn till en annons. Fotografen höll uppe barnens humör genom att spela "Manboy" på repeat. Det är verkligen en go' bit. Fy fan vad jag våndades, men barnen var glada och det var ju bra.

Nu unnar jag mig en riktig mysresa hem igen. Med grisabussen (ja, jag har kollat alla andra alternativ). Åtta timmar på en buss som luktar kropp är precis vad jag behöver nu. Tack Island.

Och för att riktigt toppa så har jag hamnat framför en riktig böfa-kille som verkar tro att det är snark-vm. Han snarkar verkligen skiten ur mig. Det är så här det ska vara. Livet. Det känns ståndsmässigt.

5 kommentarer:

Medelklassman sa...

Grisabuss som luktar kropp. Ja fyfan det lät det.

Jag har svurit en ed på att aldrig mer åka buss (typ Swebus), sedan jag tillbringat alldeles för mycket resor på buss till diverse regementen och gamla flickvänner som var dumma i huvudet.

Buss är det sämsta sättet att resa på. Gå är bättre.

Medelklassman sa...

Var ska du göra av ditt diplom förresten?

mikebike sa...

30+: Ja fy fan det lät det men det var värre än det lät kan jag lova. rapport kommer när jag smält det ;)

diplomet. ja jag vete fan. hamnar väl i nån låda. hurså?

Medelklassman sa...

Jag var mest nyfiken om det hamnar på byråns wall of fame, eller om du får sätta upp det lite vanvördigt på muggen hemma, eller vad det nu är kutym att man gör?

Är det creddigt som en Oscarstatyett eller pinigt som en Guldbagge?

mikebike sa...

30+: njae ett diplom är väl inte så mycket att hänga i granen. silveräggen kommer nog att ställas i prishögen däremot.