torsdag, mars 04, 2010

Kaffemaskinernas Paulo Coelho

Kaffemaskinen på jobbet har en liten digital display. I den rullar det en text ständigt på repeat: Harmony is your best choice.

Känns som den försöker säga mig något. Diffust filosofiskt och lagom spetsfundigt sådär. Vad är det för skitkonstig grej att säga om man är kaffemaskin? Och hur i helvete är det tänkt att jag ska jag ta den frågan vidare? Det är just den typen av Coelhoiansk visdom jag försöker undvika i mitt liv. Ska kaffemaskinen börja jiddra nu också. Harmony is your best choice. Jotack.

Hade varit mycket trevligare om den sa något av följande: "Tjena, vad väntar du på din lilla kaffeslav?", "Seså, tryck på knappen och ta lite kaffe din jävla sopa!" eller "You'll be back!"

7 kommentarer:

Anne sa...

Säkert har kaffemaskinstillverkarna lagt ner pengar på att en speciell arbetsgrupp skulle brainstorma fram den där jävla frasen också. Men de var ju tydligen inte särskilt kompetenta. Dina förslag hade varit mycket roligare.

Medelklassman sa...

Är den från Japan? Det landet är fullt av buddhistiska små fraser i alla möjliga och omöjliga sammanhang.

Kalla Kåre sa...

På mitt jobb pratar diskmaskinens display tyska. Det är råfräckt och man bara VET att disken blir ren och fin.

adde sa...

"Är du verkligen säker?" borde det stått på en kaffemaskin på mitt förra jobb, så att man fick tid att tänka efter vad det var man höll på med.
Fast hade det stått så skulle det aldrig gått åt något kaffe.

mikebike sa...

anne: Haha ja det kreamötet skulle jag velat ha varit med på.

30+: är inte allt från japan nuförtiden? :)

Kalla Kåre: Spitze klasse!!

Adde: haha ja nu när du säger det så. det är ju att smutsa ner sig själv inombords.

T sa...

Vad sägs om "Muggen nästa?"? Lite tvetydigt sådär.

Effektivast mot mitt överdrivna kaffedrickade skulle nog vara en personlig siffra på hur många koppar jag hämtat hittills under dagen. "Nu har du hämtat 12 koppar" skulle få mig att bromsa in en aning...

Johan sa...

Du kan ju alltid gå till Netto o köpa lite kaffe istället. He he.