tisdag, juli 14, 2009

Sommarstatus

Första riktiga dagen på semestern har gått. Har bara gjort semestergrejer och jag gillar det. Det är dock svårare än jag trodde att helt varva ner. Idag har det varit minutschema på semesteraktiviteterna. Jag har diagnostiserat mig själv med temporär ADHD deluxe. Har nästan saknat en produktionsledares todo-lista för att kunna styra upp dagen på rätt sätt.

Frukost, flyga drake, bada, läsa bok, äta lunch, få frispel på juniorette, fiska krabbor, handla mat, grilla, dricka vin och nu kollar vi på Sökarna II. Det är nåt visst med att gå i fem-för-hundra-lådan på Ica maxi och plocka på sig skit och medvetet slösa med sin lediga tid så hänsynslöst. Det är lite crazy. Svensson-edge.

Sökarna återkomsten är nog en slags martyrfilm. Alltså filmen i sig själv är martyr. Den är så dålig att alla andra svenska skitproduktioner bleknar. Irene Huss. Förlåten. Göta kanal 2. Förlåten. Colin Nutley varsågod ta den totala svenska filmbudgeten för 2010 och gå loss för fan. Ge oss Angel 2 och 3. Ge oss Änglagård 5. Bara vi någonsin slipper se Liam Nordberg igen.

Hade detta varit en vanlig arbetsdag hade jag nog velat plocka fram Mr Needles (min lilla voodoodocka som tidigare hjälpt till att sabotera medaljplats för Holm) och sätta en fyrtumsspik rakt genom pannan på honom. Men jag har tid. Så jag bara njuter. Ska nog fan se den två gånger.

Vem vill ha filmen efter mig? Jag bjuder på ett stycke svensk skam till någon modig själ, som inte fruktar livsfarligt dålig kvalité.  

18 kommentarer:

Go gôbbe från Götet sa...

Jag tar gärna rullen efter dig . . . bara jag får låna Mr Needles också.

Flyga drake, få frispel och fiska krabbor under en semesterdag?! Bara det är ju ADHD De luxe! Vad skall du nu göra de resterande semesterdagarna? Skriva manus för Black Jack 2?

adde sa...

Borde du inte ta och skicka den där filmen till Holm? Eller kanske Wells?

Eller så lägger du den nedanför sjömanshustrun vid nio på onsdag kväll så hämtar jag upp den.

:)

Thomas sa...

Eftersom jag inte har sett ettan så känns inte tvåan helt nödvändig att se.

Dab sa...

Varför inte skapa en roterande "fulfilmslista" här hos Mike? Han skickar ut kassa filmer till oss, lärjungarna, och vi skickar dem emellan oss? Kan bli en folkrörelse! Naturligtvis utan att avslöja källan på Jesus = Mike :-)

Anonym sa...

Om jag mins rätt så Packade väl Liam Nordberg undan sig själv med ett hyfsat gediget fängelsestraff för droger, Snacka om självsanering ;-))

Eftersom jag började jobba igår när du åtnjöt din första semesterdag så kan jag inte alls förstå din känsla =).

2 veckor till nästa semester, då skall jag fan e mej se Sökarna 2 i slow motion =))

Ha det gött.

Johan I Majorna

Huskatt sa...

Har patetiskt nog redan sett "filmen" och kan inte annat än instämma. Fantastiskt och överaskande dålig.

Martin sa...

Självklart har jag i mitt tidigare liv som vampyr ( läs natt jobbande resturangare) legat en fin dag med persienerna ner dragna och sett denna, mäster film till gangster rulle, eller ja mäster och mäster, gangster rulle då, eller gangster och gangster, men rulle i alla fall, eller tja det var ju en dvd, men film var det ju i alla fall, elle tja ja film och film, vi kan kalla det en tids tjuv på cirkus 2 timmar, men det är ju sådant man gör på semmester har jag hört (inte för jag vet) så då borde den funka ganska så bra ändå!

Gött att du kommit in i semester stressen redan efter första dagen,

Ha det gött, men seriöst att ha semester så inbär det väll inte mer en ett inlägg i veckan (även om man skulle sakna dom) annrs är det väll som att du jobbar ändå????

Anonym sa...

Wow, det där måste ha varit någon typ av rekord i särskrivningar!?

Markattan sa...

Men håll med om att särskrivningarna var betydligt mer underhållande än filmen som diskuteras. Det ska Martin ha stort tack för. Jag hoppar alltså den erbjudna filmen och återkommer till kommentaren ifall det blir lite trist.

Markattan

Martin sa...

Huuum mycket särskrivningar??? nja ganska få mot hur jag i vanliga fall skriver. Alla är ju tyvärr inte begovade med den stora lyckan att vara duktiga på det där med stavning och få det grammatiks rätt. Jag ser mig själv som en Dyslexier som har modet att faktiskt försöka utrycka mig i skrivna ord fast det ibland bara är jag (om ens det som förstår vad jag skriver). Så min gode Anonym, rekord var det långt ifrån inte ens ett göteborskt inomhus rekord, som väll jag dock är en av rekord hållarna av inte kolla särskrivnings tabellen senaste tiden.

Tack för det Markattan härligt att man kan sprida lite nöje omkring sig, dock vet jag inte om jag tar det som någon stor komplimang då filmen du jämförde med inte är värd så mycket namnet film så som plågsam underhållning.

Anonym kan jag glädja med att det troligtvis inte är sista gången jag kommenterar något på denna eminenta blogg;)

Den där Andreas sa...

Jag vet ju att du gillar bacon, men jag tror nog att de här kläderna är för mycket även för dig. Eller har jag fel?

Martin sa...

Men.. är det inte därför vi har semester? För att kunna se skitfilmer och ägna oss åt navelskådning. Bokstavligt talat? :-D

Hälsporren sa...

Men Mikebiek, när ska du förstå att svenska filmer, 9 gånger av 10, är icke av sevärdighet? Fast, som en del säger: skam den som ger sig!

mikebike sa...

go göbbe: haha glöm mr needles. men filmen kan du få. still interested?

adde: kanske det om ingen seriös dyker upp som faktiskt vill se skiten och dela vansinnet med mig.

thomas: bra så. stay clean.

dab: haha du jag vet inte om man ska msutsa ner sig så organiserat :)

johan: haha ja det kan du göra. jag kan droppa av den i majorna på söndag;)

huskatt: haha ja fy fan. vad är det med dem? hur fan kunde de med att släppa den?

martin: haha jo jag har ju dragit ner på bloggandet nu som du märker.

markattan: haha har du sett den alltså?

martin: det är bra. låte inte dyslexi hondra dig. kör på.

den där andreas: haha fan vad den där bacon-trilogin hänger kvar:)

martin: jo kanske delvis:)

hälsporren: herregud du tror väl för guds skull inte att jag seriöst hade förhoppningar???

mikebike sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Finns ju faktiskt Svenska filmer som är sevärda...
Allt av Lars Molin...Stor humor.
(MidvinterDuell är nog min favorit)och sen finns ju min favoritserie,,jaja jag vet att det var filmer men Hedebyborna är ju bara så bra.

Markattan sa...

Klart jag sett den och den var inte bra andra gången heller...

Markattan

Grovt Initiativ sa...

kan du inte göra filmen till vandringspokal? gör ett schema så alla får se den i tur och ordning. jag älskar dålig film - gimme!!