måndag, januari 05, 2009

Senior-tv

Kollade just på Gardells "raseriutbrott" i Stjärnorna på slottet. Han är en stor jävla lipsill men ett raseriutbrott var det inte tal om. När Gardell har lämnat rummet utbrister Kerstin Dellert att en sådan sorti allt är värd en applåd. Jag fattar ingenting. Fick hon betalt i sponk för sin medverkan?

Dellert låter som en förvirrad och spritmarinerad pälstant så fort hon öppnar käften. Loffe börjar grina och snacka om spöken när han blivit lagom röd om näsan. Och Gardell vill inte inte vara med. Dadda hink och spade. Det är inte ens bra tv. Hela jävla gänget gaggar som en fristående PRO-cell i upplösningstillstånd. Någon i inspelningsteamet borde sätta ner foten och göra något. Slänga till de gamla racken en påse mandelkubb och be dem hålla käft. Sedan kan de börja om. Alla andra säsonger har ju blivit rätt bra.

22 kommentarer:

Caravaggio sa...

När gick Stjärnorna på Slottet och blev det nya Big Brother? Det är ju löpsedlar om deras spritfester och utbrott vareviga dag. Och vad är det förresten för dögäng dom fått ihop den här gången? Annat var det när Börje Ahlstedt satt och yrade om hur hästen hade pratat med honom.

Anonym sa...

Scheja är defenitivt inte en lallande idiot. Tror man det har man aldrig pratat med honom. Den mannen är skärpt. Jag är mycket förvånad att han deltar i ett sådant TVprogram överhuvuid taget.



-Luca

Anonym sa...

Förra året var ju Stormare med och då var det helt fantastiskt bra. Glöm dock inte att även han pratade om spöken. ;-)

Anonym sa...

"Alla andra säsonger har ju blivit rätt bra."

Gaaah! Vad är det du skriver Mike? Sitter du o smygkollar Stjärnorna på Slottet? O tycker det varit "rätt bra"?

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Stjärnorna på slottet krossar vanligtvis. Inte så mycket i år dock.
Du gör en mkt skarpsinnig analys.

/Klaus

Jo tjena sa...

Av vad som har stått i Aftonbladet och andra liknande tidningar känns det ju som att dom fick betalt i sprit under inspelningen.

The Girls Of Florida sa...

Dellert är min favvotant. Fulla tanter kan vara så ohyggligt underhållande. Men visst är det Big Seniorbrother över hela programmet.

Nemo sa...

Det som stört mig mest i årets upplaga är när stjärnorna gråtit över hur de "tvingats" att dricka sprit och sedan blivit intervjuade efter middagen. Jag har inte sett någon som slangat vin eller sondmatat Dellert med sherry.

Jag satt och njöt när den ömhudade Gardell flippade ur.

Kanske var det gamla minnen som kom det lilla barnet nära - att tvingas in i en grupp och göra något man inte behärskar. En ledare som får nagelvård och massage ute på gräsmattan medan de övriga lider inne i sommarhettan...vad vet jag.

Det bästa var ju att Gardell INTE knöt näven i fickan utan gick loss med all frustration (spelad eller äkta) och att Scheja stod kvar; hederssamt.

Att konflikten i sig förde det med sig att de båda kom närmare varandra visar på att blottlagda och hanterade konflikter för mänskor närmare varanda.

Amen

Blygisens betraktelser sa...

hahahaha....det är tametusan underbart hur du formulerar dig och upprörs!

Vilka underbara bilder man får av din text!

Själv är jag inte förvånad det minsta över hur de agerar i programmet, men skulle önska dels längre avsnitt, och dels lite mer edgy utmaningar för dem.

zzzzzzzz

PRO-TV. Word!

Blygisens betraktelser sa...

Ok, du skrev Senior-TV och PRO-cell... underbart, hur som helst.

:-)

Nemo sa...

För att ytterligare stödja Gardell och hans agerande vill jag gärna länka till Virtanen.

Han skriver mycket bra här:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/fredrikvirtanen/article4118549.ab

Nemo sa...

Oops!
Länken försvann.

Virtanens guldtext här nedan

här är krönikan

Anonym sa...

Jag har läst att just i år har de kastat in en jäkla massa sprit till dem. Det må vara hänt, men är det inte precis som du säger äldre människor och de borde ju kunna säga nej, eller? Suck, vad gör man inte för att få vara med i TV...

Anonym sa...

Tänk hur det här programmet ser ut om 40 år...

Blondinbella, 58 år
Annika Lantz, 80 år
Måns Möller, fortfarande 7,5 år
Patrick Ekwall, urgammal
Darin, brådmogen

Jag är redan kallsvettig...

Anonym sa...

Hahahaha, Anjo.

"Måns möller ffarande 7,5 år"..:-)

Spader Ess sa...

Dellert måste väl fylla sprittanten Arja's plats sen förra säsongen.:-)

Anonym sa...

Jag har inte tittat den här säsongen men tidigare har det ju varit skitbra! Sjukt störande bara att alla är såna narcissister att de pinas och plågas de 4 dagar på slottet som inte är deras egen. "Herregud, all fokus på nån annan och jag ska vara PUBLIK!"

Fiffi sa...

Det är intressant att du inte nämner Staffan Scheja i din analys.
För om han inte haft sin "egen dag" med tillhörande kameranärbilder hade ingen jävel ens märkt att han var med. Så det var nog tur att Gardell lackade ur, annars hade hela Schejatimmen passerat totalt obemärkt.

Undrar varför han tackade ja in the first place?

Hur många licenstusenlappar har vi plöjt ner i det där slottet egentligen?

Anonym sa...

Mitt dreamteam i Segisarna på slottet;
Kristina Lugn
Leif GW
Kjell Höglund

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

you are nominated!

/Klaus

mikebike sa...

klaus: åhh tack. jag blev jätteglad. du är snäll.

Mamman sa...

Ja, nu känns helt klart min dag fullständig o komplett. Ett skratt förlänger livet, med dig i högerspalen blir jag uråldrig!
Jag är glad att du är "trött"...