torsdag, januari 29, 2009

... men vad hände egentligen med kuken?

Nu vet vi att Tummen lever och frodas på Twitter men vad hände egentligen med Kuken?

Kuken var ju Tummens ständiga rival, mindre medial och lite mer populistiskt lagd måhända, men i det stora hela en ganska skön kille. Lite av en underdog skulle man kunna säga. Jag gillade att han tog avstånd från journalister och konsekvent vägrade att ställa upp på intervjuer. DET är integritet. Till skillnad från Tummen som var en riktig mediahora redan från början.

Det lär ha varit Kuken som sa: "Om jag någonsin ställer upp i ett nöjesprogram så skjut mig tack. Rakt av. Bara sätt ett skott i pannan på mig om nu skulle se mig i Så ska det låta". Något jag har för mig att Magnus Betnér senare snodde och gjorde en egen variant av.

Vart är du någonstans Kuken? Kom fram, vi saknar dig!

22 kommentarer:

Anonym sa...

Var är kuken? Här är kuken:
http://bloggfrossa.blogspot.com/search?q=hans+fahlen+kuk

Din käre vän och kollega.

Johan sa...

Hahahahahahaha!!
KUNG!.. Det är vad du är Mike!

Jo tjena sa...

Hahahaha men inte kalla mini-tummen för kuken! Eller jo, förresten gör det, det är roligt.

Lilla Anna sa...

Är det så att det är du och din bror som sjunger ledmotivet? Jag kan höra er i mitt huvud och jag kan se det framför mig. Precis som när ni sjunger "Göteborg är staden på G, fattar ni de? Knickedick, knickedick". Blir det ert nästa nummer kanske?

mikebike sa...

kollega: äh, du har ingen koll ju. kuk-hasse är ju kukens brorsa.

johan: hahaha tack johan!

jo tjena: mini-tummen? nu tror jag du blandar ihop personerna lite ;)

lilla anna: haha nä tyvärr. jagf önskar att det vore så. förresten är det så här den går "Götte borg är staden på G, fatta ni de, knickedick – kom hit få ni see..." :)

dave sa...

Ska du verkligen ställa den typen av fråga, vart kuken är. Du kommer spammas av tolvåriga 4chan-fantaster med ja, bilder på kukar i alla former och färger.

mikebike sa...

dave: jag fattar ingenting. 4chan-fantaster??

egarcia sa...

Jag har också väntat på att Alex Schulman ska sätta igång med sin planerade sabotering men vad hände? Inte ett skit liksom. Jag har röstat så många gånger jag hunnit och jag hoppas verkligen du vinner, det vet du! =)

Robin Fröström sa...

Haha! Klockrent :D

Matilda sa...

HAHA :D

mikebike sa...

egarcia: tack. jag blir jätteglad för det.

robin: tack

30+ sa...

Jag har skrattfest.

Yeahns sa...

Du vet vad jag tycker om ditt kåseri vid det här laget men istället vill jag göra dig uppmärksam på vad som kan vara världens bästa klagomål genom tiderna. Du har väl läst?

Blygisens betraktelser sa...

Jadu...detta med "Tummen" och hans polare har gått mig helt förbi.

Jag vet inte....bodde väl inte i Sverige då? Fattar verkligen inte dess storhet.

Blygisens betraktelser sa...

Förtydligande: Har aldrig hört talas om "Tummen".

Vet dock om helvetes Bjarnes Magasin och Lillstrumpan och allt vad det heter.

Däremot var väl Tårtan en "bra" grej för barnen?

dave sa...

mike: http://img.4chan.org/b/imgboard.html

aldrig hört om fenomenet? där finns allt äckel internet har att bjuda på i en makalös harmoni

Knicke sa...

Sjukt! riktigt sjukt! ;-)

/ K

disa sa...

情趣用品,情趣,A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片,成人漫畫,成人文學,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風

Anonym sa...

Your ωгite-up provіdes pгоven beneficial to us.
It’s quite uѕeful and yοu reаlly аrе nаturally extremely educated of this type.
You pοssеss expoѕеԁ mу ρerѕonal eyes
in order tο vаrious thoughtѕ about this mаtter tοgether with intгiguing and strong cοntent mаteriаl.


Alѕo viѕit my blog post phentermine
My web blog buy phentermine

Anonym sa...

Your article оffeгs proven useful tо mуself.
Іt’s νerу uѕеful and
уou reallу are naturаlly quite experiеnced
in this area. Yοu hаve got opened my oωn faсe for you tο varying views on this
pагticulaг mattеr
togetheг with interesting and solid artісleѕ.


Look аt my wеbpage ... orthowiki.pl
my site :: phentermine

Anonym sa...

Yοur curгent article hаs confіrmed helpful to myself.
It’s quite helpful and you are obviously reаlly educated of this type.
You possess pоppeԁ my oωn eye for you to vаrying opinion of thіѕ matteг
using interesting and reliable articleѕ.

Alsо vіsit my page :: xanax
Here is my website ... Xanax

Anonym sa...

Intercombase - professional translation Documentation in different fields more than 140 languages. Technical Translation, Engineering Translation, Marketing Translation - Summit affordable.

Czech Translation: [url=http://www.intercombase.com]French[/url]