torsdag, oktober 30, 2008

Fekaliedessert

Idag vill jag tacka Emma Löfgren på SvD för hennes lysande journalistiska insats. Hennes rapport, om en bokstavigt talat brun hämnd i Australien, fick mig att både sätta kontorets industrikaffe i halsen och flabba ut det i skägget.

Det finns något mycket komiskt i den torrt redogörande formuleringen: "[...] både hotellets kock och restaurangchef har erbjudit sig att lämna DNA-prov för att utesluta att de skulle ha bajsat i glassen."

Läs artikeln >>



Etiketter: , ,

10 kommentarer:

Josefine sa...

Fy fan. Äckligaste namnet på ett inlägg på länge. Fekaliedessert.. ÄCKLIGT. Men vilken fantastisk formulering.. undrar hur roligt det var att skriva artikeln. ganska så tror jag.

mikebike sa...

muffin: hahaha ja måste varit riktigt kul:)

Anonym sa...

Urrk! Tänk med tillfällen det finns för mindre nogräknade att smussla ner bös eller i alla fall en nypillad buse i Sveriges samlade livsmedelsindustri. Undrar hur mycket skit man fått i sig under åren.

Anonym sa...

Kommer direkt å tänka på den där reklamen för ett tag sedan när man såg restaurangpersonal göra diverse äckel med maten innan den serverades. Fast jag vet inte vad budskapet var.
Värst av alla var kocken som innan han la på köttbiten på tallriken gick ut och drog den ett varv utmed porslinskanten under toalettsitsen. En bild man inte vill ha på näthinnan när man går på Jensens.

/adde

Donny H sa...

Haha. "Och inget bajs i maten nästa gång"....

mikebike sa...

fbg: ahh vågar jag inte ens fundera på alla kroppsvätskor och utsöndringar man fått i sig helt ovetandes.

adde: vad var det reklam för? var det inte playstation eller xbox eller nåt?

donny: kanske en sådan koll man behöver göra.

CECILIA sa...

Never ending story... Groteskt ackligt och jag kan inte ens lasa nyheterna langre-det ar glassbajs overallt. Men, min teori ar att paret sjalva lagt i bajset for att de vill ha en cash pay out. Kvinnans bror ar dessutom marknadsforningschef for tva av Sydneys storsta pubar, direkta konkurrenter till Coogee Bay Hotel. En riktig sorja med andra ord...

Caravaggio sa...

Efter att ha ätit av glassen blev Jessica Whyte dock akut sjuk.

– Stanken färdades genom mina näsborrar och jag kräktes i en servett, säger hon till the Daily Telegraph.


Det är nog det som imponerar mig mest med hela historien. Om man utgår från att hon kände stanken med näsan så väljer hon ändå sekunderna efter att ha spytt i en servett att ge glassen ett försök och smakar tillräckligt mycket för att bli akut sjuk.

Caravaggio sa...

Är det förresten sånt som kallas fekalikatess?

mikebike sa...

cecilia: hahaha shit. lite inside info direkt från plats. utrikeskorrespondent.

caravaggio: hahahahaha ja sjukt kul.