måndag, augusti 18, 2008

Tankfest

Wow! Igår lockade löpsedlarna med ett nytt saftigt scoop. Igen. Nu hade det kartlagts vart i landet man tankar billigast – eller fyndar som de kallade det.

Jag tror att priset på benz ligger på typ 13.09 där jag brukar tanka just nu. Det är såklart ett svinocker som borde få varenda drivmedelsbaron att brinna en smutsig oljebrand när de väl hamnar i helvetet, men jag vet ändå inte om jag tycker att det verkligen är värt att köra från Majorna till Sandåkra i Skåne för att få ner priset knappa 60 öre. Men det är klart... om man tankar en miljon liter så sparar man ju en slant.

Bra tips. Verkligen. Jävligt bra tips.

9 kommentarer:

Fredrik sa...

Det mest skrämmande är att en del folk kör dom milen i girig anda där deras trodda vinst är en kännbar förlust. Den monumentala förlusten är istället deras hjärna som de lämnade på biltaket innan de körde iväg.

Anonym sa...

Ja det var ju verkligen ett ofantligt bra tips.

Anonym sa...

Trist att media går på bensinkrigsbluffen varje sommar (pågår oftast i någon liten skithåla i Blekinge, Skåne eller mitt i granskogen i Småland). Självklart är bolagen redan överens om att förlägga påhittade bensinkrig till utsocknes småbyar där ett lägre pris har minimal betydelse för den feta årsintäkten, men ändå genererar rejält med mediautrymme och ger lite myspoäng till någon envis mackägare med keps och grep som framstår som lite rebellisk.

Yeahns sa...

Tänkte samma sak jag med igår men skakade snabbt av mig det efter att jag konstaterat att samma "scoop" görs en gång i halvåret av varje överskattad tidskrift. Tyvärr så lockar ju den typ av journalistik varje ägare av ett par Crocs..

Anonym sa...

Å vad jag gillar att hänga här.

Fräcka Fröken sa...

Bensinrubriker i all ära men Aftonbladets bottenapp för säsongen var väl ändå helgens : "Harry Potter kan inte knyta skosnörena"!

Anonym sa...

tydligen bestod detta scoop dessutom av stulen data från www.bensinpriser.nu.. undrar om det fortfarande är sommarvikarierna som härjar på aftonbladet, eller om det verkligen finns så korkade journalister.

Anonym sa...

En miljon liter? HA HA! Vilken skön soppatank man har då!

-Du, ska du inte stanna här å tanka, jag ser att den e nere på rött?
-Nä, de e lugnt, jag har 65000 liter kvar!

Vitriol sa...

Men du, men du (plockar fram miniräknaren)! Om vi antar att det är si och så långt till macken och att bilen drar så mycket så sparar jag ett öre litern! Förutsatt att det är medvind åt båda hållen.