tisdag, juli 29, 2008

Mtv-dvärgen

Kom på mig själv med att inte ha besökt nätkvällspress på ett snart två veckor och tänkte uppdatera mig lite om allt oviktigt som hänt på sistone. Men jag hinner knappt börja frottera mig i nyheter som hur man fixar snyggaste solbrännan eller att stackars idol-ola har ont i magen och kanske måste gå till fabbo doktorn och göra en gastroskopi (så skitnödig som han verkar skulle en rektoskopi troligen leverera ett mer mätbart resultat) innan mitt öga störs av en jävligt störande reklam för World of Warcraft.


De har anlitat Verne Troyer som i samband med rollen som Mini Me i Austin powers blivit en slags självutnämnd president för världens alla dvärgar. Jag vet inte vad det är men jag stör mig som fan på honom. Han exponeras kraftigt och har hamnat i samma fack som Wee Man från Jackass. Ännu en mtv-dvärg alltså, med kraftiga mängder blingbling i tenn eller någon annan billig metall.

Jag fattar inte varför han håller på och håller på så förbannat. Så jävla spastisk och överspelad så jag får lust att lappa till honom. Det finns inte en bild på honom där han ser normal ut. Som en vanlig hederlig dvärg.

Så fort något ryckerfram en kamera verkar han gå bananas. Han är till och med värre än Karolina Klüft var i början, när hon hela tiden skulle vulga sig mot kameralinsen.

Hade jag varit dvärg hade jag varit så jävla lack på honom att jag hade blivit tokig. Han sabbar ryktet för alla svensson-dvärgar som diggar att leva soft och helst inte vill bli förknippade med 1800-talets kringresande sideshows.

16 kommentarer:

Alley Cat sa...

Men då har du kanske missat den stora nyheten att det nu cirkulerar en sexfilm som hans föredetta spelat in...

mikebike sa...

haha ja det hade jag missat. huuu...

Anonym sa...

Det är en ära att ha Sveriges bästa bloggare här i Halland :-)

Vill du förresten ha riktigt schysst glass ska du ta dig till Möllegårds glasstillverkning här i Halmstad, äkta italiensk glass...mumma...
Lovar du blir bubbelfri i magen ;-)

Lotta

mikebike sa...

lotta: åhh tackar tackar. känner inte som en så bra bloggarer just nu dock. fast nu är jag hemma i gbg igen. fast jag kommer tillbaka inom väldigt kort. möllegårds. det får jag kolla upp.

sockerdricka sa...

I KNOW!
Jag hatar den där korta jävla apan!

AARRGGHH!! Ò_Ó

Daniel sa...

Håller med om att han e så annoying. Pallar inte heller av honom.

Cliff Hanger sa...

Till hans försvar ska väl ändå sägas att clowneri är enklaste vägen till framgång för dvärgar. Ungefär som boxning eller musik länge var de enda vägarna till framgång för afroamerikaner.

mikebike sa...

daniel: i hear you!

cliff: haha ja du är en vis man du. ligger säkert nåt i det. en jävla dum idé dock att välja clowneri istället för musik. kanske basejumping hade varit nåt att satsa på istället ;)

Isvar sa...

Klickan INTE på den här länken om ni INTE vill se Troyer in action: http://link.brightcove.com/services/link/bcpid353549946/bctid1628434327

Anonym sa...

Det är kanske genetiskt inlaggt i alla dvärgar att bete sig på ett visst sätt. Något sorts clownbeteende som blommar ut i puberteten?

Jag gillar dvärgar, de flesta jag stött på är riktigt sköna och har en umpalumpa-sprallighet som motsvarar deras utseende. Detta påstående har jag hållit på länge. Dvs ända tills jag stötte på "laughing German Midget" på youtube. Jag har inte kunnat sova på två månader.

Anonym sa...

Word! Tacka vet jsg klassiska ärke-dvärgar som Inga gill

mikebike sa...

bobby: bra då passar jag. for real.

gargamel: jag gillar också dvärgar. eller jag bryr mig inte så mycket. jag ogillar inte dvärgar generellt. bara såna som wee man och troyer.

anonym: ja inga gill var bra fin;)

Sandra sa...

Och jag som trodde att Mini me och Wee man var en och samma person. Man lär sig något nytt varje dag...

Fred & Kärlek

Anonym sa...

Men han föreställer väl en gnom? Om det nu gör saker bättre...

mikebike sa...

sandra: haha ja det gör man hörru. det är lätt att blanda ihop dem. jag skulle vilja wejsta båda två och ersätta dem, med dvärgarna från jerry springers midget fight sök på youtube. eller på dvärgar här på min blogg.

björn: gnom schnom! det är egentligen skitsamma vad han är. han är en jävligt irriterande livsform.

Anonym sa...

Han är så ful! hatar han

/xkittiehx