torsdag, februari 14, 2008

Självförnedring

Jag sitter på tåget från Stockholm och försöker desperat surfa med deras jävla stenåldersbredband. Seriöst varför har de ens den tjänsten. Piss och skit!

Uppkoppling ingår i förstaklass-biljetten.

Tanken slog mig hur otroligt förnedrande det måste kännas för dem som måste lyfta röven ur sitt sura andraklass-säte och vara tvungen att springa till bistrovagnen för att KÖPA den risiga uppkopplingen. För att sedan logga in och behöva vänta i 25 minuter på att aftonbladet.se ska laddas in; för att slutligen upptäcka det man egentligen redan visste. Att de har slutat med nyheter helt och det enda som finns att läsa är Plus-material som de verkar tro att någon enda liten ledsen jävel vill betala för. Det är ju som att betala extra för ketchupen när man köper korv. Det enda som är gratis är artiklar om hur idol-mongot Ola nånting blir stalkad av ett ordentligt muppstyre till tjej. För att inte tala om den där förbannade annonsen för Hembingo, där både Kicki korven Danielsson och mannen som legat till underlag för den stora anti-rynkkrämsbluffen, Richard Herrey, fläker ut sig för fickpengar.

Dubbelförnedring. Jag skulle bli så lack.

Fy fan!

24 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Dissa röven av både SJ och Aftonbladet på en gång är inte dåligt. Applåder.

Jag har tillbringat 2års veckopendlande på de där jävla skittågen, så känner verkligen verkligen VERKLIGEN igen känslorna.

Cliff Hanger sa...

Du verkar ju i o f s söka dig till förnedrande upplevelser på allehanda platser (spårvagnar, konditorier mm), så detta passar väl dig bra. ;-)

Anonym sa...

På burger king i tyskland var det faktiskt så att man betalade extra för ketchup och majonäs. typ 20 cent eller nåt skulle dom ha fört

Anonym sa...

Varför är du sugen på att läsa Aftonbladet över huvudtaget? Allt som har med den tidningen att göra är piss och skit.

För övrigt stör jag mig järnet på att internet bara finns i första klass på X2000. Precis som att internet är någon lyxvara som man bara skall ha tillgång till med de dyraste biljetterna. Internet är ingen lyxvara, det är närmast en självklarhet för alla, och det borde finnas obegränsad tillgång till det överallt precis som mobiltnätet. Antar att många nu har mobilt bredband och kan be SJ dra åt helvete med sin "lyxtjänst", men deras attityd retar mig. SJ är ett rövföretag.

Att det sedan tydligen inte funkar är ju också smått fantastiskt.

Anonym sa...

a men va fan!

Att blogga surt om att AB suger alla ledsna sura fisar i världen är ju så billigt.
Här smurfar man in för en dos av verklighet och så är det tabloidstuk på inlägg.

Okej att du inte kan glänsa konstant men att Aftonhoran fortfarande får bloggutrymme är för mig ett mysterium :)

Anonym sa...

Kan inte emr än att håla med.

Anonym sa...

Hembingo hjärta Let's Dance.
Vi brukar kalla det för Kändis-återvinningen.

Lintin sa...

Glad fucking alla jävla hjärtans dag på dig också, verkar som att du har haft en bättre dag än jag iaf. Hade lätt tagit kackig uppkoppling istället för kollegor som samtliga verkar vara slutprodukten av tjugo generationers systematiska inavel.

Johnny sa...

fruktansvärt roligt, skrattar med hela fejset:-)

Anonym sa...

Jag råkar för tillfället bo i Österreich, och här har de jävlarna mage att ta ut typ 30 cent för en minipåse med ketchup när man käkar schnitzel och pommes frotes på studentrestaurangen. STUDENTRESTAURANGEN!
Jag blir så lack.

Spader Ess sa...

I Schweiz får man pröjsa för ketchupen på Mcdonalds. Fast dom har ju råd och vanan att pynta för allt.

mikebike sa...

tobias: bara sj:s uppkoppling denna gång ;)

cliff: jag hamnar i de situationerna helt mot min vilja. det finns inget njutningsfullt i internetnedkoppling.

william: men det är ju tyskland.

andreas: jag vet inte. det var bara en spontan grej. gammal dumhet. du har rätt, jag måste verkligen sluta läsa där.

el pedro: hahaha vet du att jag tänkte du skulle lipa när jag skrev det. jag vet itne varför jag lackar så på ab och varför jag läser där. det bara blir så. egentligen handlade det mer om företeelsen att "uppkopplingen" var så seg, som jag iofs har gnällt på i omgångar.

pennylane: hmmm återvinning av återvinningsprodukter. vilken härlig metanivå.

lintin: herregud. låter spännande det där med inaveln. tittade in på din blogg nyss. kunde inte se någon rapport om det.

johnny: den lille sadisten har talat tror jag minsann :)

jenny: ja herregus. de jävlarna. de tror nåt bara för att de har tjockt med berg!

Anonym sa...

Det är pinsamt att det fortfarande finns verksamheter som tar betalt för "bredband" som om det vore något nytt och häftigt. Kan de inte bara inse att web-access nått samma mognad som avloppsrör och gator. Det skall bara finnas!

Caravaggio sa...

SJ är extremt charmigt över huvud taget. Jag blev senast jag åkte utskälld av en av deras tågvärdar för att jag öppnade toalettdörren rätt på henne.

Trots att jag försökte sälja in idén att det var oavsiktligt då jag ju faktiskt stod på insidan och deras dörrar inte utrustats med titthål fräste hon till ett par gånger till innan hon lämnade vagnen.

Ett riktigt charmtroll helt i SJ-anda!

Unknown sa...

Blodtrycket, Mike. Blodtrycket....

Anonym sa...

Har aldrig surfat på tåget eftersom jag 1. inte har nån bärbar dator och 2. alltid åker andra klass. Det låter ju illa förstås att det går så jävla segt, men Aftonbladet är ju inte heller världens mest snabbladdade sida. Om dom tog bort lite skit från den kanske det skulle flyta på. :P

Anonym sa...

HAhaha...gillar verkligen din blogg! Blir alltid på bra humör av den, tack för det :)

Anonym sa...

Så jävla dålig är inte uppkopplingen på SJ. Faktiskt. Bara lite halvrutten.

Anonym sa...

Mycket bra sagt, tur att du stannade vid Aftonbladet och inte gav dig in på YouTube för att kolla klipp.

Jag har länkat till dig från min blogg. Hoppas okej, annars säg till.

Anonym sa...

andreas:
SJ är inget rövföretag. Det är inte ett företag alls. Bara röv.
Du får låta bli att försköna saker och ting på det viset. Ett företag är en samling idéer, kompetenser, viljor och handlingar som syftar till att tjäna pengar. En röv luktar illa, lockar till sig flugor, vomerar avföring och är helt värdelöst.

Sandra sa...

Jag tycker ändå att tågtoaletterna är värst. Luriga jävlar de där, man vet aldrig när dom är låsta och sen är det en förbannelse att öppna dem igen. Läste dessutom om Skrynklare vs Vikare igen och blev inspirerad. Gjorde kort undersökning bland mina lärare, resultatet ligger på bloggen...

Fred & Kärlek

Anonym sa...

ja du vad väntardu sig av en uppkopling näe du är irörelse!! VA11

Anonym sa...

Hej!
Igår satt jag på tåget från Örebro till Göteborg och läste insändare som folk hade skickat till SJ's resemagasin Kupé. Där hade en kille skrivit och frågat hur det kommer sig att X2000's internetuppkoppling kunde vara så fantastiskt bra. What? Man kan undrar vem av personalen på Kupé's redaktion som skickat det brevet? Svaret han fick var givetvis rövdoftande självgott.

Anonym sa...

Jaja - kära informationskonsumerande medmänniskor, jag är snart 50 och inser nu att allt detta brus som dels trycks över en men som man också själv av nån anledning letar upp leder till ett nytt (sjukdoms) tillstånd. Jag kallar det för "mental väderspänning". man tänker stora tankar men det slutar som en liten pipande fis, botemedlen kan vara många, humor, men också att man själv tar t.ex. tågresan i akt att sova eller bara låta sig själv kopplas ur bruset, om så bara för ett par timmar. Och sluta titta på ABs mögliga armhåla till hemsida. Mvh/exilväschötten