lördag, juli 28, 2007

Ocker - del 1

För ett par veckor sedan besökte jag ICA Maxi i Mellbystrand.

När jag går förbi leksaksavdelningen ser jag plötsligt något upprörande. De kränger UNO - kortspelet som var mäkta populärt på 80-talet vill jag minnas - för 99 spänn. Jag minns att jag diggade UNO men så jävla roligt är det inte. En hunka är ett överpris som inte ens är kul. Jag trodde först det var ett aprilskämt, innan jag kom på att det är juli nu.

Ajjabajja Ica! Det är fult att bedriva ocker. Visste ni inte det?

4 kommentarer:

Anonym sa...

hur många köpte du? haha :D

mikebike sa...

fettot: hahaha

Anonym sa...

med tanke på att uno alltid kostat typ strax över 100 spänn så är det ju grymt mycket billigare nu än på åttiotalet! om man tänker positivt alltså.

Anonym sa...

Det lät dyrt för ett sånt skitspel.