tisdag, juli 10, 2007

Foppa

Varför?

Det är bara så fel. Så förbannat fel.

25 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, något så in i h-vete fel.

Fast, det är bättre än Tomas Brolins dammsugarmunstycke...

mikebike sa...

bueto: hahaha... nä det tror jag faktiskty inte. munstyckena slipper resten av samhället se iallafall.

Fröken Lund sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fröken Lund sa...

De är skitfula och borde förbjudas på öppen gata också. Inte bara på sjukhus. Fulhetsfaktorn är maximal. När jag såg dem förra sommaren (när jag återvände till Norrland efter ett år i Skåne) så trodde jag att det var nån skämmig grej som norrlänningarna nappat på. Men icke. Snart kryllade hela landet av Foppatoffelbeklädda människor.

Man kan tydligen kränga vad skit som helst bara en kändis promotar den.

Anonym sa...

...eller för att de är sköna.

Ni är lika förvånade som Sofi Fahrman på Aftonbladet var när det gick upp för henne att Sveriges befolkning inte brydde sig om hennes "varningar" utan använde skorna ändå. Jättekul!

En djup bugning åt Forsberg som är så säker i sin sexualitet att han inte tvekar att göra reklam för fjolltofflorna istället för att ligga och spänna sig i kalsonger eller kränga aftershave.

Anonym sa...

Det är ju myckäää viktigare hur dom ser ut än hur komforten är...

Anonym sa...

Ni är bara avundsjuka.

Anonym sa...

Avundsjuka. Det är ni. OCH - Nej tyvärr, ni blir inte mindre modelosers för att ni dissar foppatoffeln.

mikebike sa...

hahahahahahah....

Anonym sa...

Det finns en sak som är värre än Foppa-tofflorna - kopiorna som finns överallt! Det är liksom Svenne päron x2.

Anonym sa...

Ett dussin hjärnskakningar pajar omdömet för vem som helst. Dessutom är karln hockeyspelare, vilket säger allt.

Anonym sa...

Tord, vad har Foppas sexualitet med saken att göra? Tofflorna är inte queer, bara asfula. Ärligt talat, hur många bögar känner du som skulle låta sig ses offentligt med dom där barndojorna på fötterna...

Det måste väl finnas en gräns för hur fult något får vara, oavsett hur sköna dom är? Det är säkert jätteskönt att glida omkring i cerise mysdress av sammet också, men inte fan utsätter jag mina medmänniskor för den synen!

Min dotter kan rocka ett par Crocs, men hon är 3 år, nuff said...

Anonym sa...

ja, "foppatofflorna" är fula det kan nog de flesta hålla med om. men att sedan klanka ner på vilka som bär dem och var de bär dem är, vad som är moderiktigt eller inte. vem orkar bry sig om detta, jo ni- de som tror sig veta bäst om allt.

komforten är bra, vilket skonar rygg, knän och kroppen i helhet. jag skulle gärna använda ett par foppatofflor, men enbart i jobbet för att slippa senare skador.

Anonym sa...

Häromdagen såg jag att man kan köpa små prydnadsprylar till sina foppa-tofflor. Då ville jag gå och skjuta mig på riktigt. Uppenbarligen går precis allt att sälja.

Anonym sa...

Kom till Öviks flygplats; där hälsar Foppa himself dig välkommen. Fast i form av 1:1 skalig pappfigur - precis så läskigt som det låter!
Dessutom har alla, ALLA, foppaskor på sig här :S

Anonym sa...

Sofia, som ett litet FYI (utan att vilja avleda från det berättigade foppatofflehatet med saklig information), vill jag påpeka att Crocs är alldeles för mjuka för att ge bra stöd åt foten. Dom må vara lätta och sköna, men gå omkring i dem en längre tid så kommer du nog att upptäcka att dom INTE är bra för knän och rygg. Det finns en anledning till att sjuksköterskor och liknande yrken använder tofflor med träsula som inte böjer sig och tvingar foten att spjärna emot med påföljande påfrestningar på muskler och leder. Foppa spelar ju inte i gummiskridskor heller, det finns en anledning till det...

OK, det var allt från ergonomipolisen, jag lovar.

Anonym sa...

...hela foppatoffeldiskussionen är bland det roligaste jag läst på länge - snälla Mikebike - spara detta åt eftervärlden - skriv en bok eller gör vad som behövs - det är det här som verkligen är essensen av bloggvärlden - så underbart & häftigt & framför allt ROLIGT !!!

mikebike sa...

hahaha... .ja det är skitkul när det blir hetsiga diskussioner. som ett forum i bloggen;)

Anonym sa...

Jag hoppas alla som har, kommer att ha, tidigare innehaft, funderar på, känner minsta lilla dragning till foppatofflor dör en långsam, plågsam och mycket utdragen död. Jag hoppas ni får herpes o dör hela gänget.

Anonym sa...

Jag blir helt skogstokig, det bultar i tinnigarna bara jag ser den där bilden. Här i norr har tamejsatan var tredje person ett par tofflor i en fasansfull färg. Jag tittar inte länge nog på dem för att se om de har smycken på helvetet. HORRIBELT!

Anonym sa...

Men vem köper egentligen skor av en karl som måste spendera hela somrarna med att operera sina fötter? Det borde väl säga ett och annat om de där dojorna tycker jag...

tessan sa...

ok. uppenbarligen har ingen här fötter lika breda som de är långa. sk kalleankafossingar. jag traskar runt i crocs denna sommar, & njuter av att kunna flexa tårna. FLEXA!!! har jag inte kunnat göra sedan jag var spädis hel utan dojjor.

jag tycker dessutom inte att mina är så väldigt hiskeliga. jag har ett par bruna "offroad": http://shop.crocs.com/pc-30-4-off-road.aspx?reqid=30&reqProdTypeId=41p&subsectionname=footwear§ion=products

håller dock med om att alla cayman-modeller har riktiga magvändar-färger.

Anonym sa...

Bilden visar tofflor i pastell. Collection 07 eller?
Om jag inte missminner mig helt så kan vi nog tro att den här flugan är det enda som Norra Norrland var först med i Sverige.
Truckerkeps, Husvagn och hela familjer i Crocs. Can you picture it?

Anonym sa...

Notera att Foppas karriär kan vara hotad just på grund av trasiga fötter. Det måste bero på tofflorna :)

Anonym sa...

Vilket affärssinne. Verkligen toppen.

Klockrent.