onsdag, juni 20, 2007

Dom gör det på gården

Alldeles nyss stod jag i mitt kök och öppnade en follis när jag tycker att jag hör ett läte från innergården. Det gnys och ylas lite dämpat för att strax skrikas intensivt. Omvartannat. Jag spanar ut genom mitt fönster för att se vad som försigår.

Där, i buskaget vid grillplatsen ser jag en kvinna och en man. Det är mycket lummigt så sikten är ganska skymd men kvinnan ser jag tydligt. Bakom henne anar jag konturerna av benen samt delar av överkroppen på en man. De rör sig i takt. Kvinnan blundar och njuter oblygt, hennes ansiktsuttryck liksom förvrängs då och då. Plötsligt rör de sig i sidled något så jag får syn på mannens ansikte. Jag inser att det är han som bor rakt ovanför mig. Och som smör på korven verkar de ha åskådare.

Jag tänker att det här kan inte vara sant. Men det är det. I allra högsta grad

Där står de helt ohämmat och spelar levande folkmusik på sina fioler. Mitt på gården. Gud så perverst.

Hur vridet får det bli egentligen?

28 kommentarer:

Sweetcurry sa...

Herregud! Vart är världen påväg riktigt?

Anonym sa...

Anmäl dem. De skulle seriöst bli fällda i domstolen om du orkade vara en riktig samhällsmedborgare. Lätt att du tog bilder också, var är dem?

Anonym sa...

vart är världen på väg, ve och fasa. När folkmusikspeeps börjar langa sexmoves på innergården bör vi se över våra vanor och vägar... brrr jag ryser, inte på ett bra sätt

Anonym sa...

Du får trösta dig med att han nu inte spelar sent om kvällarna inne i huset. "Spelberoendet" kanske har fått sitt efter en dag på innergården :)

Lintin sa...

Du kan ju alltid testa att bo granne med en man som älskar att spela datorspel på högsta volym nätterna igenom, och där soundtracken uteslutande består av trumpeter och bongotrummor. Det du.

Anonym sa...

Ey. Det blåser friska musikvindar även på Kungsgatan. Idag kunde man njuta av saxofon, nån skum nyckelharpa, samt liten trumma. Dragspelsrumänen var förpassad till en tvärgata där han dansande framförde en så stel version av Tequila att han genast måste fått svenskt medborgarskap.

Folkomrostning Nu! sa...

Det maste ha varit renovering i sovrummet, och koket, och garderoben, och badrummet. vad gor man da?

Innan ni gar pa semester, glom inte att det ar dags att skriva pa namninsamlingen som kraver Folkomrostning om mass-invandringen.

http://www.namninsamling.se/
index.php?sida=2&nid=925

Anonym sa...

HAHAHAHA!
Vilken syn!!

Trevlig helg förresten!

Anonym sa...

Underbart. Mer spel i det fria. Gött

Anonym sa...

Re: Folkomröstning.nu! Så här står det på din sajt:
"Den okontrollerade mass-invandringen har lett till stora brister i samtliga samhallsfunktioner"

Det är intressant att få reda på hur Samhall lider av invandrarna. Kul att höra det med en engagerad och initierad anställds egna ord. Klart man skriver på och stödjer Samhall.

Anonym sa...

Shit man blir lite avis asså. Du som alltid gör sån reklam för Majorna, nu börjar man fatta grejen! ;)

Anonym sa...

Vajjert!

Kan man flytta in?

Anonym sa...

Du kanske ska revidera din uppfattning om din stadsdel som en oas, ett paradis utan idioter. Galningar som inte kan styra impulserna bättre är poteniella våldverkare och/eller odlar cannabis i garderoben.

Anonym sa...

Gratis porr ju :)

Anonym sa...

Får nöja mig med ganska högljudda grannar som brukar ha traditionellt fredags-raj-raj raktovanför mig, allt ackompanjerat av hunden som skäller oroligt i bakgrunden

Anonym sa...

Brottsbalken 16 kap 16 §:

"Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms för förargelseväckande beteende till penningböter."

Nu har du testat att göra ingeting åt Näcken och hans koftekollektiv. De har flyttat ut på gården. vad händer sedan?

Anonym sa...

Du àr vàl inte pryd Miken biken?

Em

... sa...

Hellre folk som pippar skiten ur varandra i bästa välförstånd än a-lagare som super och slåss och pedofiler som lockar småbarn med godis. Mer kärlek åt folket! Make love not war!

Anonym sa...

På deras blogg skrev dom:
Skulle repat idag men vår hyresvärd hade tydligen tröttnat på att vi har lite svårt att få ihop till hyran. Fan, det är väl inte vårt fel att det är så svårt att få spelningar?! Men vi åkte hem till Urban och repade på hans gård istället. Och tror ni inte på fan att en tetig lirare snor åt sig en gratiskonsert! Han tror nog inte att vi såg honom, där han stod och smög bakom gardinerna, men Urban vet vem killen är och han säger att vi får släppa det. Killen är nån skum typ som ibland gå omkring i såna där seriemördarbrillor. Ha ha, fattas bara den vita skåpbilen! Tur man inte har såna grannar, för visst var vi lite skraja när vi snabbt som fan packade ihop lådorna och drog.

Anonym sa...

Gläds åt grannen din. Han får knulla.

Anonym sa...

Märker att midsommarkåtheten kickar in tidigt i år hos alla... Var står det att de knullar??

Anonym sa...

Mike bike det är sommar sånt händer =)

Jag hade bara gått in och tagigt en ny follis och satt mig i soffan, vilket du kanske oclså gjorde =)

mikebike sa...

haha ja det verkar som att många inte ens läser. eller kanske bara rubriken. det knullades inte som sagt. det tror jag inte att någon av dem har nåt intresse av. och det hade varit bra mycket mer naturligt att ägna sig åt än det där fiolgnisslandet.

oh my god. de höll på länge igår. jag led... led led led

Anonym sa...

Hoppsan. Jag trodde "folkmusik" var en skön, sexuell metafor.

Anonym sa...

Håller med Moto-Mike... :-) Var övertygad om att "folkmusik" betydde något helt annat i detta sammanhang. Så Mikebike - just i detta fall var det inte solklart även om man läste, och verkligen LÄSTE hela.

Önskar Er alla en härlig Midsommar både med "folkmusik" och utan. ;-)

... sa...

Moahahahahaaaaa....
Som man känner sig själv känner manandra och givetvsi trodde jag att du snackade om sex! *asg*

Ja, midsommar har börjat tidigt i år. Jag kan inte skylla på annat. jag har läst inlägget en gång till och visst, det står folkmusik. men, jag vill ändå få det till sex! ;-)

Ha en skön midsommar på dig, hoppas du får hoppa små grodorna till hårdrockstoner!

Blygisens betraktelser sa...

hahahahahahaha! O my god, Miken. I lööööv this blog.

Anonym sa...

Jag säger då det - man (hör) läser det man vill (höra) läsa! Folk är sexfixerade helt enkelt. (Även jag gick på niten.)