måndag, maj 14, 2007

Nordea

Vad vill ni mig Nordea? Jag fattar inte.

Har fått mailet nedan skickat till mig en massa gånger nu. Jag har ju redan skickat mina uppgifter tre gånger. Funkar det inte den här gången får ni maila mig ett kontonummer som jag kan föra över alla mina pengar till manuellt. Så får vi det överstökat.

Deal?

----------

Kära kund,
Nordea tekniska serviceavdelning håller på att utföra en planerad uppgradering av mjukvaran för att förbättra servicekvaliteten åt bankens kunder.


Vi ber dig att börja proceduren för att bekräfta dina bankkontodetaljer. Klicka på länken, som du hitter i slutet av det här e-postmeddelandet, för att göra detta.

http://kund-ref264036971.nordea.se/onlinetekniska/service.aspx

11 kommentarer:

Y sa...

Hehe, det är inte lätt att vara banken till lags:)

adde sa...

:)
Ja, hur många gånger ska som fråga efter samma sak? Va f.., läs om mailet istället.

mikebike sa...

Y: nä men jag försöker göra vcad jag kan för att underlätta deras jobb ;)

Nemo sa...

Det är gott med vänliga och tillitsfulla medborgare, kunder och kontohavare...

Tee sa...

Hahaha!

Magnus sa...

Som dom kört i en radioreklam för Telias säkerhetslösningar (tror jag det var?)

Kommer det upp en pop-up på ryska på din dator, skriv bara in ditt visakorts nummer så försvinner den...:-)

Andreas sa...

Haha.. varför får jag aldrig dessa utskick? Är också trogen Nordea-kund ju..

emelie sa...

Läste Nordkorea istället för Nordea. Galet var ordet. Heja!

Anonymoose sa...

Hrm. Se upp med de där. Finns dolda faror. Jag skrev ett obscent och hånfullt svarsmejl till en phisher och nu tror jag att jag är uppskriven på varenda spamlista på internet...

David sa...

Nordea skriver ju på sin internettjänt att det ALDRIG skikar ut mail till folk. Om nån mailar i Nordeas namn vill nån antagligen roffa åt sig dina pengar.

David sa...

Nordea skriver ju på sin internettjänt att det ALDRIG skikar ut mail till folk. Om nån mailar i Nordeas namn vill nån antagligen roffa åt sig dina pengar.