torsdag, maj 10, 2007

Allt har sin tid

Nu har jag känt efter i några dagar...

ÄNTLIGEN!

Linda Skugge har sagt sitt i bloggform. Nu ska hon sluta blogga. Det var inte en dag för tidigt och var nog till det bästa för alla. För henne själv såklart, men allra främst för hennes läsare. Hon borde slutat för länge sedan.

Jag ska villigt erkänna att jag en gång i tiden diggade fröken Skugge. När hon arg som fan, med stil. På sistone har hon bara varit tråkigt och helt stillöst bitter.

De senaste dagarna har hon lipat ut i diverse press om hur hemskt klimatet på nätet är. Extremt lustigt med tanke på hur hon varit en av dem som gått i främsta ledet vad gäller personangrepp och sågningar. Hon har varit rent vidrig mot andra - helt utan hjärta och/eller humor. Hur kan hon rimligtvis förvänta sig annat tillbaka? Gör hon det ens?

Jag citerar Skugges avskedsartikel i expressen: "Ok om det är BARN som nätmobbas anonymt, det är givetvis också förkastligt, men att vuxna människor håller på så är helt ofattbart."

Med tanke på hur Skugge själv har klubbat på t.ex. Linda Rosing är det mer än löjeväckande att hon själv pratar om nätmobbing.

Det hela luktar lite PR-trick tycker jag. Ska det lanseras ny bok månne?

Hon lär ju ha fått en sjuk massa hatmail och dryga kommentarer under de år hon bloggat. Det får man när man sticker ut hakan. Jag vet av egen erfarenhet att man vänjer sig. Jag tror inte det är det som får henne att sluta egentligen. Hon var nog trött på bloggandet och ser en ypperlig chans att bli begråten.

Hur förklarar man annars att hon blåser upp sitt avsked till big news och som martyr dessutom(det fulaste av alla sätt). Det är klassiskt och har funkat förr, men inte nu. Vaffan, det föds och dör mängder av bloggar varje dag.

Allt har sin tid. Och nu var tiden äntligen mogen för Linda Skugge.

ÄNTLIGEN!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska skicka en nöt till henne. Fast jag får nog skriva en lapp också, eftersom hon förmodligen inte fattar vinken.

Dummie sa...

Du är inte ensam om att ha denna kluvenhet till Linda Skugge. I begynnelsen var hon rapp och bitsk och nytänkande, men sedan fick hon barn och blev sur och empatilös. Varje gång jag läst henne de senaste åren så har jag försökt komma på ett fungerande sätt att framföra denna konstruktiva kritik till henne på ett värdigt sätt utan att för den sakens skull få en skopa skit själv. Men jag tror inte det går.
So. Skönt att hon tog sitt förnuft till fånga. Varför bittert hänga sig kvar i något som inte ger nånting? Livet måste gå framåt, inte bakåt.

Anonym sa...

varför kan du inte bara skriva en bok eller tio med din verbala förmåga??? va va va? Jag fullkomligt älskar att läsa dina alster, du e störtskön killen!

Tjingeling (sa hon sådär lite hurtigt)

mikebike sa...

dummie: ja lite så. alla har toppar och dalar men när man på ett par år inte kommer ur sin dal är det nog dags att se över om man ska fortsätta.

cissi: tjingtjing och tackar hörru. Det är det där med finansiering;)

Anonym sa...

Hmm. Vill naturligtvis inte tro att detta öde kan drabba dig med "din verbala förmåga" *runk runk* men finns det inte en överhängande risk att du nu vid detta exakta tillfälle befinner dig mitt i ett trångt och jävligt litet glashus med en svinbigg sten i näven? There's always a bigger fish. Så skriv en bok nu din gamla majornabög. Innan du blir en skugge av ditt forna jag. Tjingeling!

Unknown sa...

Kunde hon dessutom sluta skriva i tidningar oxå, så vore lyckan gjord. Det känns lite som om Skugge kört detta sätt att brusa upp förr, och som sagt hon är minst lika stor kålsupare själv när det gäller mobbing.

mikebike sa...

elguapo: *runk runk* hahahahahahah... nej det tycker jag inte. fan jag måste be dig börja läsa, inte skumma. det är ingen kvaralsrapport du ska skumma igenom nu serrö. jag kapar inte folk för att sedan gråta ut över hatmail. stor skillnad där. när min tid kommer lovar jag att inte lipa ut i dagspress. såså!

Vi på Kantarellen sa...

Jag har också läst att hon ska sluta blogga.... en blogg som de sista åren verkligen varit skittrist.

Men jag har inte skrivit om det... hon är inte värd mina ord! :-D

mikebike sa...

mamselamsen: haha så du kommer hit och skriver om det istället ;) gött. det får du.

Anonym sa...

Har aldrig fattat varför Linda Skugge var så stor? Men, jag erkänner att som utlandssvensk har jag inte läst henne när hon började skriva. Iallafall har jag aldrig diggat det hon skrivit på sistone. Däremot skrattade jag gott när jag läste om dina konferens resor på sjön! Jag håller koll på dig i framtiden...

mikebike sa...

susanna: haha det känns tryggt. tack.

Nemo sa...

You made my day! Den nyheten kom inte en dag försent

Anonym sa...

Värst var ändå när hon hängde ut unga tjejer i bloggen på Lunarstorm som han ansåg hade för "slampiga" kläder. De hängde hon ut med nick och namn, vilket resulterade att dessa tjejer blev totalbombade med ord som "JÄVLA LUDER!" "JÄVLA SLAMPA!" "Sådanna som du förtjänar ju att bli våldtagna alltså..." och en massa, totalt vidriga påhopp.

Att Linda Skugge gnäller om mobbning är bara löjligt, hon ha varit extremt vidrig och äcklig mot folk. En gång i tiden var hon tuff, men hon säger skitsaker, tar inget ansvar och är, ja, OND.

Ond, ja.