lördag, juli 08, 2006

Look a like-spottingen fortsätter

Jag har glömt att berätta. Kom på det nu.

När jag var i Roskilde såg jag två identiska kopior av två amerikanska skådespelare. Läskigt lika.

Den förste var Randy Quaid, exakt som i "Ett päron till farsa" men med samma ålder som i Brokeback Mountain. Det kan ha varit han med andra ord. Jag sa till brorsan såg du Randy - och han skrattade högt. Det var så löjligt likt.

Fan, vet nån om Randy brukar åka på festival?

Den andra var Woody Harrelson som han såg ut i "White men can't jump" fast fetare och lite mindre hår. Vi kom fram till att Woody faktiskt ser dansk ut och att vi skule kolla upp det när vi kom hem. Om han är det alltså. Har totalt glömt men ska göra det.

Det var mina vänner från Stockholm som bodde tältgranne med honom.

Tänk att vakna halvnaken, bakfull och svettig EN meter från Woody, med endast två tunna lager tältcanvas mellan sig. Fy fan. Det faktum att det med högsta sannolikhet bara var en lönnig, tunnhårig dansk som hade (o)turen att se exakt ut som den riktige Woody gör det bara ännu värre.

Jag lider lite med dem nu... Stockholmarna;)

6 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Och jag har sett en kopia av Towa Carsson idag... om det nu inte var hon. Ingen av oss blir ju yngre. :-)

oscar sa...

Klart att han är dansk.

mikebike sa...

mamselamsen: hahaha!

oscar: är han?

fenix sa...

http://www.imdb.com/name/nm0000437/

De brukar få med sånt på IMDB

mikebike sa...

fan det är verkligen löjligt likt. exakt så såg han ut ju. snacka bra look a like

Andreas sa...

Asså, han är inte dansk, men han är rätt sjuk i huvudet...

Woody alltså.