tisdag, maj 16, 2006

Att dela kök med svin

I vårt företags kollektiv finns ett kylskåp. Just nu luktar det soprum i hela köket när det är stängt. Tidigare åt alla som är för snåla för att käka lunch ute sin lunchlåda där. Kylen hade öppnats ett antal gånger och blandat med dagens matlåda fanns en stank av död. Som om någon skurit av skallen på snickar'n (som jag btw inte sett röken av på väldigt länge) och lagt det gladpackförpackat i kylen och bara låtit det stå.

Det luktade så vidrigt och lukten sipprade in som trög senapsgas genom nyckelhål och i dörrkarmens alla springor. Jag höll på att kaskadkräkas. På riktigt Och där satt de, svinen, och mumsade på dagens lunch som om inget. Troligen sparade de sina lunchrester i kylen och använder dem för att ladda bio-bomben som de verkar bygga på.

Bush kan sluta glo på iranierna och blicka hitåt. Vårt kylskåp kan nog ställa till med bra mycket mer skada än deras smutsiga nuke-missiler.

Vad är det för fel på dem. Jag har ingen respekt för dem som människor längre.

16 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

"Kaskadkräkas"... ett smarrigt ord.

Vi på Kantarellen sa...

Tvi fanken.... finns det ingen städerska på placet?

Anonym sa...

Vad innebär "Företags-kollektiv" egentligen?

Vet att min morbror ett tag hyrde ett rum/kontor i ett hus där massa andra företag också hyrde in sig på ett eller några rum. Är det nåt åt det hållet eller?

Vi på Kantarellen sa...

Sixesandevens: Just kaskdekräkas har jag inte heller hört förut... men däremot andra ord som börjar kaskad....

Anonym sa...

Har ingen satt upp såna där käcka lappar :
Din mamma städar inte här!!!

De lapparna frambringar kaskadkräx hos mig (jag börjar bli van vid dem nu kan man säga!)

mikebike sa...

sixx: visst är det;)

caiman: njae, kanske nåt åt det hållet. vi kan väl säga att vi sitter i en stor lokal och hyr olika delar av dem med gemensamma utrymmen och andra gemensamma saker.

mamselamsen: den städerskan har nog inte tillräckligt med risktillägg för att öppna den kylen. jag klandrar henne inte. jag skulle aldrig lägga nåt i den själv... hmmm vad mer man kaskad...? nu blev jag nyfiken igen. teach me.

polly: nope inga sådana lappar. men vad hade det hjälpt. det borde snarare stå "keep out - djävulen har bajsat i kylen!"

Stefan sa...

fan jobbar du på posten med avgasrörsortering?

mikebike sa...

stefan: mohahahhahahahaha

Anonym sa...

Jag flyttade från min korridor delvis pga de 20-åriga killarnas experiment i köket. Efter de hade försökt grädda pepparkakor i micron och det luktade fan i en vecka fick jag nog. Ibland får jag såna raserikänslor att jag nästan chockar mig själv. Heh.

Anonym sa...

Jag är så trött att jag såg min nypostade kommentar och tänkte "åh, där har nån skrivit som heter samma som jag". Bingo. Får se nu om det händer igen hehe.

lisa sa...

min kollega har haft riktigt jävla äckelluktande oliver i kylen i lunchrummet i en och en hlv vecka. Idag var oliverna borta, men lukten kvar. det är dock inte det värsta. Det värasta är en annan kollegas matvanor. Hon kokar nudlar och häller på grädde. Bara. Så´n jätte-fet grädde. Jag blir så äcklad. Måste vara den mest vidriga kombinationen.

Cliff Hanger sa...

Jag hör dig broder. Jag delade en gång kylskåp med en snubbe som förvarade ett flera månader gammalt mjölkpaket i kylskåpet, märkte jag när jag flyttade in. Anledningen? Det var inte hans mjölkpaket. Det hade tillhört snubben som bodde i mitt rum tidigare...just en snygg anledning att inte slänga paketet.

mikebike sa...

emma: hehe ja jag blir själv chockad av hur mycket jag kan ladda upp. men det låg mer än bara bilkö i det. jag ville snabbt hem igen för att kolla en grej. ja här har du en till som e trött som fan. nanatime om två minuter

lisa: ja vad ska man göra. idag var jag riktigt nära att gå ut osh ställa mig mitt i den stora lokalen och skrika att nån fan får ta tag i det eller så baxar jag ut kyslkåpshelvetet. men blygheten tog över igen;)

mango: ja fy fan säger jag bara. alltså jag överderv inte när jag sa att det stank in i vårt kontor trots att dörren var stängd. och där satt de och käkade. vuxna människor. what the fuck? det måste vara fel på dem om de inte gör nåt åt det.. det är ju deras fel...

Anonym sa...

Men jag är så kluven! Ofta är jag arg (speciellt när jag kör bil!) och vill döda nån men lika ofta kan jag börja tycka synd om nån liten gubbe som lallar runt med sin rullator och som jag börjar inbilla mig är ensam och ledsen fast han säkert har en gullig fru som väntar på honom med en kopp kaffe eller nåt. Så antingen är jag arg eller senimental. Gött.

lisa sa...

stå på dig! låt inte blygheten hindra dig!
Jag tycker du ska slänga ALLT i kylen. När de gnäller är det bara att säga att allt hade börjat lukta, och att de minsann förtjänar ett straff.

mikebike sa...

emma: fan jag är exakt likadan. antingen förbannad eller sentimental;) jag kan också känna hjärtskärande medkänsla förvissa, och helt tvärtom mot vissa. alla får vad de förtjänar;)

lisa: synd att det inte går att spela in lukt. så man hade bevis. men jag anser heller inte att det är min deral att städa kylen. en kyl jag inte använder. varför ska jag utsätta mig för sådan lukt som går in och tatuerar sig fast i ens porer som en hennatatuering. nä jag väntar på brytet.