lördag, april 15, 2006

Lyxman

För några dagar sedan kom jag att tänka på en kille som min vän M var tillsammans med ett kort tag men som var tillsammans med henne ett långt tag. Han fattade inte att det var slut. Han var vad man kallar en psykopatnatur. På riktigt.

Jag minns inte vad han hette men jag vet att jag kallade honom Lyxman. Han kallade sig själv entreprenör och mediamogul och hade storvulna planer på att köpa upp en jävla massa domäner och sedan sälja dem dyrt - jättesmart. Jag tror han började lite smått till och med.

Senare startade han en webbshop (därav smeknamnet) som skulle sälja lyxprodukter på webben. Det fanns ett stort sug efter sånt sa han. Shoppen hette Lyxman.com och där sålde han rysk kaviar, champagne och "Jansons frestelse" under en kort tid. Jag upprepar, JANSONS FRESTELSE! Det var då jag insåg att han var en idiot och troligen väldigt störd.

En kille som förväxlar Jansons frestelse med lyx bör man nog sätta span på.

En kille som kommer på och tycker att det är en förträfflig idé att sälja skiten på nätet är farlig. Lyxman.com blev aldrig den succé han hade hoppats på. Som jag flabbade åt det. Jag flabbar ännu.

Fan vilken tur att hon blev av med det där nötjobbet till slut.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, i vad ligger lyxen hos en Jansson? Den anrättningen är ju lika pervo som fiskmjölk! Ingredienserna smakar gott var för sig, men blandar man dom så blir det ju vulgo! Som fiskmjölk, köttfärstårta, leverpastejglass, pepparkaffe eller ajvarmuffins! Helt barockt!

Anonym sa...

Sluta runka, Adde. Janssons frestelse är görgott.

Anonym sa...

hahaha... ja lyxman.com är ett helt brutalt dåligt namn,... skrattar så jag gråter... Vet du om han nånsin sålde nånting?

Anonym sa...

Janssons frestelse måste ju vara frukten av en kompromiss..Legenden säger ju Per Adolf Janzon men det vette fan, mer troligt är nog att en herr och fru Jansson inte kunde komma överens om hurvida de skulle ha potatisgratäng eller fiskpudding.

Anonym sa...

Fan va jag blev sugen på julbord nu...

Anonym sa...

jag blev sugen på dig, sofia....

Stefan sa...

lyxman - superhjälten med smak för det finaste
dressman - superhjälten med smak för billiga kläder

det hade kunnat fungera ;)

Anonym sa...

jag ar mest nyfiken pa hur de traffades i forsta taget? sa att man vet hur man undviker sorten...

Anonym sa...

Hej Mikebike!
Du brukar vara läsvärd, kollar nästan varje dag. Den här var dock ett bottennapp - som Lyxman!

mikebike sa...

hehe sofia.. ja det är ju inget fel på jansons... det är ju grejen att sälja det på nätet. rubbat.

stefan... hahahah ja två helt olika superhjältar. vem vill vara dressman.. han verkar vara opaxad.

lisa. jag kommer inte ens ihåg. jag tror inte min vän kommer ihåg själv. ett sånt där förträngt kapitel.

anonym. inget att hänga upp sig på isåfall. jag skriver inte för att slå nåt rekord ;)

Anonym sa...

Risken är väldigt stor att denne Lyxman är min nuvarande chef...nu blev jag plötsligt väldigt nervös.
Skall kolla upp detta.

Andreas sa...

Jansons frestele smakar bajs.

Låt ingen påstå något annat.

Bajs. Ok?

mikebike sa...

caiman: jobbar du i halmstad? varför tror du att det är din chef. det vore ju ett helt otroligt sammanträffande.

andreas: jag har aldrig ätit exkrementer men jag får väl ta ditt ord på det;)