måndag, februari 13, 2006

Hon gjorde det igen

Appropå den anonyme kommenteraren i förra inlägget som tyckte jag verkade ha en märklig "förkärlek" till bland annat avföring. En förbannat konstig slutsats då det borde ha framgått rätt tydligt för alla som följt bloggfrossa att jag har extremt svårt för kroppskonsistenser som lämnar kroppen.

Tidigare ikväll när Juniorette tog sitt kvällsbad satt jag på toalettstolen (jag slutade bada med henne efter förra "incidenten") och läste hör jag plötsligt ett krystande läte. Jag tittar upp och ser ett illrött ansikte som signalerar "incoming".

Cowboy Bob, nödläge röd!

Jag drabbas av paniklåsning och lyckas inte ens slå ihop boken innan det är försent. Biffen är lagd och jag behöver nog inte illustrera hur upplösande effekt en duschstråle har på det bruna inom loppet av ett par tusendelar. Varför, är min enda tanke?

Hon har för i helvete haft hela dan på sig men väljer att diffa loss i duschen. Den dusch jag älskar och brukar ligga i när JAG mår fult. Det luktar hämnd och översitteri men jag ställer mig oförstående till det.

Hon besudlar badkaret igen och återigen måste jag högtrykstvätta kar, halkmatta och badleksaker till ljudet av en gallskrikande ettåring. Nånting måste vara fel. Jag hör textraden "... and she was a troubled child" eka i mitt huvud.

En gång till och det blir psykakuten...

7 kommentarer:

Anonym sa...

hmm, prova också psykoanalys, både du i stlm och mike. Så farligt är det inte ( efter det tredje barnet)

:o)

/truebiker

Cliff Hanger sa...

Det verkar som "now it´s personal". Antingen kommer du eller hon hamna på psyket. Spärra in ungen snarast möjligt innan det är försent!

Anonym sa...

Underhållande, intressant & bra formulerat. I like your blogg.!

mikebike sa...

hehe mackan. toppade blöjor är ingen lek. folk kan säga att man vänjer sig men det är bara idioter som verkligen tror att man vänjer sig. antingen diggar man poo eller så odiggar man det. jag tillhör den senare.

truebiker: ok är man hellsangelshård så är det klart att brunblöjor är en lek... men vi andra då.

Nino: japp det var ren lycka det var dock ett parti som var svårlösligt men det gick med fullt tryck... phew;)

joanna: tack vad glad jag blir.

Anonym sa...

Du är så underhållande att jag får ont i magen av allt skrattande!

Har precis kommit hem från en resa till USA och tagit första tillfället i akt att läsa igenom inläggen som poblicerades när jag var borta. Och jag kan inte annat än skratta!

Har följt din blogg under en längre tid och det är något av det bästa jag gjort!! Aldrig jag loggat av utan att dragit på smilebanden.

Att jag dessutom kände igen mig i "Hon gjorde det igen" gjorde inte saken sämre precis! Samma hände mig innan vi åkte. Men då hade jag dessutom blivit nerspydd innan. Så det var dubbelt upp för min del....

Längtar redan efter nästa inlägg!

/Ciccipissi

mikebike sa...

åhh vad snäll du är cissi vem du nu är. de är bra luriga de där små. komplexa rent utav;)

Emi sa...

Din bajshistorier är fan för roliga. Hahahaaa. Du kan ju inte berätta att du duschat i bajs och tro att folk ska respektera dig sen. ;P Du borde hänga med mig på jobbet nångång. *asgarvar*