fredag, december 02, 2005

En svart dag i almanackan

Phew... idag har varit en svart dag.

Vaknade strax innan nio, på kontorets soffa, av att jag var spynödig. Det var partaj igår i den lokal där vi sitter. Vernissage och grejer. Det började med lite vin och mingel och var allmänt trevligt. Några hundra liter öl och vin senare bestämmer jag mig för att sova över på kontoret. Enklare så. Jag skulle ändå upp rätt tidigt och jobba.

Arbetsdagen började inte bra. Jag sprang till toaletten och kräktes flera gånger. Jag talar ju inte för alla men JAG tycker det är lite olustigt att spy som en gris på sin arbetsplats. I synnerhet när man är svårspydd. Jag hade ätit dåligt dagen innan och då brukar det bli så. Jag lär mig aldrig verkar det som. Kontorets toa är stor och rymlig så mina stönande och frustande kräklälen måste satt färg på de andras morgonkaffe. Jag rabblade mitt mantra (åh fyffan...åhhhfyyyfaaaan) högt medan jag spottade och fräste - ångrade ALLT.

Jag var oduglig så min kollega P sa att jag skulle gå och lägga mig. Det gjorde jag. och vaknade efter lunch till en livlig diskussion om Ötzi alpmannen. Jag surade mig igenom resten av dagen tills det var dags att ta spårvagnen hem.

Varenda krog var full av människor. De firade av att ännu en arbetsvecka var över och drack efterjobbetöl. Jag kände att jag hatade dem lite för det.

På spårvagnen tittade alla på mig kändes det som. Fast med avsky såklart. Jag stank av gamla synder i form av sprit och den där sköna sovit-i-kläderna-lukten. En tysk turist med väldigt stora fötter och vulgärt stylade polisonger började tala med en söt tjej som stod bredvid mig. Jag kunde inte släppa det men jag fick för mig att han var på pickup-utflykt för att hitta ett lämpligt offer och inte alls påväg till tysklandsterminalen som han sa.

Egentligen är det trevligt när människor tar kontakt sådär, om de inte är spriträvar och missbrukare såklart, men var något med hans öppnehet som gav mig sexmördarvibbar. Jag vet inte varför men det kan ha varit att han sa att han gillade Sverige såhär års. Visst att du gör grabben tänkte jag. Det är bara patologiska mytomaner och psykopater som ens försöker sig på så orimliga lögner. Och så snubblade jag när det var min tur att gå av.

Idag var ingen bra dag helt enkelt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Suck. Cetirizin Mikebike. Cetirizin för i h...... Det och en installerad liggdusch på kontoret. Saken är biff.
//ulf

Anonym sa...

sexmördarvibbar, de är de värsta.

Anonym sa...

kröka på vardag är på tio i topp listan över dumma saker man kan göra.
det är o så tungt att jobba dagen efter men man upprepar idiotin åter o åter igen. livet e hårt

Anonym sa...

Fy fan. Fredagen var inte kul, försov mig och höll på att missa sista industribussen till kneget. Det var ju en viss person som tvingade mig kvar för att dricka tetravin så jag skyller på dig. DU VET VEM DU ÄR!