onsdag, november 09, 2005

Misslyckad shoppingrunda

Var på stan för att fika och köpa en mössa på H&M eftersom min försvann så tragiskt på Hamburgerbaren "Hamburgerbaren" (jag gillar det stället mindre och mindre) förra veckan.

Jag och Juniorette mötte upp A och H och jag köpte mig inte en utan två mössor av samma modell som jag tappat. Bra att ha en i reserv eftersom jag slarvar bort mössor fan hela tiden. Jag passade även på att lyxa till det med ett par skinnhandskar i klassisk stryparmodell (slimmade svarta med tunnt foder). Superfräsiga om ni frågar mig. Vidare går vi och passerar weekdays där jag är fast besluten att inhandla ett par väldigt smala jeans. Min vän A upplyste mig om att det är en dålig idé eftersom min bror har exakt likadana. Dessutom har han också stryparhandskar. Jag återfår mina sinnens fulla bruk och inser att hon har helt rätt. Det skulle inte se klokt ut. Stryparhandskar kan man komma undan med men inte med ett par Cheap Monday som alla i hela stan har dessutom.

Fan jag är alltid sist ut känns det som. Samtidigt var det en lättnad att slippa prova dem för jag vaknade imorse och kände mig sådär lönntjock som man kan göra ibland. Speciellt när man är förkyld och allmänt mosig.

När jag kom hem provade jag den svarta mössan och den satt alldeles för tight såklart. Hur kan det komma sig. Den fick mitt huvud att se ut som ett ollon. Den vita passar fint. Jävla skit. Stryparhandskarna fanns i vitt också och nu ångrar jag mig lite att jag inte tog dem istället. Nu får jag brottas med ångest resten av veckan och motivera för mig själv att jag gjorde rätt som köpte de svarta. Dessutom så måste jag ut och fixa ett par sjyssta brallor på lördag istället. Som lök på biffen kommer jag att få pröjsa en bit över 1000 spänn sitället för 400. Hatar verkligen att trängas inne på Solo på lördagar.

Aldrig får man vara riktigt glad.

13 kommentarer:

Karolina Lassbo sa...

Det är bra Glamourprinsen! Snart är du uppe i samma glamourfaktor som mig, men det är en bit kvar. Du måste lägga upp glamourösa bilder också för att vara en äkta Glamourprins. ;)

Anonym sa...

tror du ser snygg ut i din vita mössa! :)

Anonym sa...

Ja nu börjar jag bli lite orolig för Mikebike, ska det bli shopping och glamour här. Fast man kan ju sluta läsa.

Anonym sa...

Håller med Maya , börjar också bli orolig för att Mike är på väg ner i glamourträsket med plast, yta och dokukändisar nu när han blivt bästis med glamourprinsessa. Fast jag förstår inte vad som är glamoröst med frk Hilton eller dokusilikonbimbosarna som Natacha, Gynning, Rosing i mina ögon är dom bara whitetrash

mikebike sa...

Maya och anonymous ni kan vara rätt lugna. Det kommer aldrig bli glamour på bloggfrossa. Vaffan, är det glamour att köpa ollonmössa och stryparhandskar? Nu blir jag besviken på er. Maya du som har varit en trogen läsare från start nästan, trodde du kände mig bättre;)

hörru lassbo: det är nog en ganska bra bit kvar skulle jag gissa. jag känner att du försöker provocera mig. passa dig för när som helst går jag om och intar toppen. då är det slut på läppglans och glitter.

Anonym sa...

Eh, jag vill höra mer om lädertanten. :) Jag tror nog att mössan blir bra, den kommer antagligen töjas snabbt. Cheap Monday känns kanske inte så aktuellt men kolla in deras underlabel Lattjo Lajban Vintage som ska finnas på Weekdays http://manolo.se/?p=503#more-503

Anonym sa...

vit mössa och läderhandskar är klart mer gialloskräckmördare än glamourprins. mario bava skrockar förnöjt i sin grav...

/c

Anonym sa...

lassbo: "Snart är du uppe i samma glamourfaktor som mig ??? ...som jag skall det väl ändå vara!? Jag menar: Hur svårt kan det vara??

Anonym sa...

Handlar folk på Solo fortfarande?

Den affären är för tuff för mig så jag går bara förbi.
Har en shoppingfobi som är beskriven i min blogg.

mikebike sa...

bara när jag ska ha brallor. de är bra på jeans.

men jag vet vad du menar. jag drar mig för att gå dit. man känner sig alltid lite kass när man är där.

Anonym sa...

www.ullared.se
Där får du din årsförbrukning kläder för en tusenlapp. Kom till oss på Gekås!

Karolina Lassbo sa...

Mattansas: Nej. I Falun säger vi i alla fall "glamourfaktor som mig". Men ibland "samma glamourfaktor som jag har". Men då måste "har" dit på slutet.

Men det är lättare att skippa "har" på slutet ifall man pratar om ett konkret substantiv, tex "samma mössa som jag".

Anonym sa...

Jaha, nu fattar jag: lassbo är graden av glamourfaktor.