lördag, november 05, 2005

Linda Skugge vs. Natacha Peyre



















Natacha i Paradise Hotel börjar gå mig på nerverna. Inte i programmet för det ser jag inte på. Men i min vardag gör hon sig påmind dag efter dag efter dag... Jag håller på att bli tokig.

Jag såg en intervju med Natacha innan den där helvetessåpan började och måste ändå ge henne det att hon är inte hälften så påfrestande att se som sina dokusystrar Gylling, Rosing och Co. Hon verkar helt enkelt inte riktigt lika dum i huvudet som den övriga bimboligan. Dock så är de andra passé (tack och lov) så nu upptar Natacha löpet flera dagar i veckan istället. Och vi matas ständigt med nya "breaking news" om hennes jävla liv. Hennes lipgloss och silikonpattar står mig upp i halsen. Jag klagar inte på hennes utseende. Det är all meningslöshet omkring henne jag kräks på.

Det är ju inte bara mediautrymmet som besudlas utan även allmänna ytor. Överallt ser man löpsedlarna vråla ut att hela sveriges porrdocka haft sex i en garderob eller att Natacha beklagar sig över att det läggs så mycket fokus på hennes bröst. Jag skulle vilja påstå att hon lagt en hel del fokus på sina bröst själv. Av princip köper jag aldrig kvällspress längre. Hänt Extra känns som en akademisk facktidskrift i jämförelse. Ytterligare ett steg närmre den stora apokalypsen.

Egentligen är det ju inte bara lilla Natachas fel. Hon råkar bara vara budbäraren och "Skjut inte budbäraren" brukar det ju heta. Men det är precis det jag tror måste göras. Hon har en arvssynd som måste börja sonas någon gång.

Jag har ju introducerat en liten serie potentiella dödsmatcher i bloggfrossas regi och jag tror bestämt att det är dags för en till. Jag skulle verkligen vilja se Linda Skugge läxa upp Natacha i en storslagen dödsmatch. Natacha skulle allt få passa sina ballonger i närheten av Skugges vassa penna. Jag vågar knappt spekulera i den vrede som adrenalinet skulle kunna utlösa hos Linda S när hon fick chansen att go medieval för en stund. Inte för att jag vet om Linda Skugge ens har ett ont öga till Natacha men i brist på BB-Linda kanske hon kunde locka fram lite underhållningsvåld för oss andra.

Jag håller en fet sedelbunt på Skugge.

24 kommentarer:

El_Pedro sa...

Det är samma syndrom som Linda R , hon "valde" ju inte att bli riksbitch , det blev ju bara så......

Precis som du säger behövs det skjutas av några "budbärare" så att folk lär sig att ge fan i att bli "känd" om man e riktigt talanglös och bara har ett par stora ostar.

ovän av oordning sa...

Skugge är en mes, den där Natacha skulle vinna på walkover...

http://bloggarna.se sa...

Nu kommer besökssiffrorna att öka enormt .. nästan nakna kvinnor ...

oj oj jobbigt

KAS

Argbigga sa...

Som om det vore en match...

mikebike sa...

Hej el pedro!
hahaha ett par stora ostar... mkt bra uttryck.

längesedan jag såg dig i kommentarsfälten;) welcome back!

KAS sa...

om Du ser till och knäppa upp BHn så har inte lassebo en chans... troligen kommer hon att kontra med äkta vara, men ,men den som lever får se.
KAS

Josephine sa...

Bröst går att förstora,
förfalska, fejka - men fejka
ett par Riktigt långa ben den som törs! (gör jävligt ont)
Allt mitt är iaf äkta.
(127cm ben) Och enligt min knäppa (?) erfarenhet är män som gillar långa ben klyftigare än män som gillar stora bystar.(? förklara det den som kan!)

karolina lassbo sa...

Kvinnor i allmänhet vill hellre vara snygga än smarta eftersom de vet att män i allmänhet har lättare för att se än för att tänka.

Nemo sa...

Tuff skit med tjejmatcherna...knepigt att Skugge är nominerad för STORA FETA JOURNALISTPRISET...som skriver i Expressen...som just lever på Nataschas Halloweenknodds i pumpformat..

(Har btw strulat runt på Långgatorna idag...skumma gator...helknepig mix av folk oxå... instämmer helt i dina analyser av näringsställen - en ödesmatch mest var gång... kan gå hur bra eller fel som helst..

mikebike sa...

Hörru nemo!
långgatorna är mina hoods (tillbringar en tredjedel av mitt liv i de krokarna) jag skulle vilja påstå att andra lång är den mest levande gatan i göteborg. kanske sverige. hon verkar ha ett eget liv. en själ. konstigt, hon är svår andra lång, men när man lärt känna henne så förstår man.

ang. skugge och hennes jobb inom kvällspress. pengar luktar inte har jag lärt mig den hårda vägen. jag tycker hon kan stå rak i ryggen och ändå jobba där.

Anna sa...

jag gillar din blogg - du skriver om sånt som berör ..man blir intresserad - du fångar intresset - mkt bra! skall fortsätta läsa dej.
Kommentar till glamourprinsessan; men snälla lilla vän - de där gamla flosklerna - "män kan inte tänka, utan bara se" .. suck!

Jens Baastrup sa...

Karolina Lassbo, har du funderat på vad ditt bloggande får för konsekvenser för ditt framtida yrkesliv som jurist? Man skulle kunna vänta sig en högre grad av seriositet från en blivande jurist. Om inte annat så för vår yrkeskårs trovärdighet.

LL sa...

ja, man blir lite fundersam över blivande kvinnliga jurister i framtiden "kvinnor vill hellre vara snygga än smarta" hmmm..

Tonårsmorsa sa...

Håller faktiskt också på Skugge! Och tror på henne! Ha det bäst!

karolina lassbo sa...

Bloggfrossa: Borde det inte vara dags att skriva något nytt nu?

karolina lassbo sa...

Jens Baastrum: Som tur är så sitter mina juridiska kunskaper i huvudet och inte i min glittriga blogg. De flesta jurister är nog intelligenta nog att förstå det. Även jurister har ju fritidsintressen. Självklart är man oerhört seriös i arbetet som jurist, och självklart är jag oerhört seriös med glamouren på fritiden! ;) Jag tror dock inte att jag kommer att fortsätta med bloggen sen när jag är färdigutbildad har fått ett jobb. Då har jag nog varken tid eller lust.

Det finns en intervju där jag uttalar mig om detta:

http://www.bloggportalen.se/intervjuer.html

KAS sa...

Nu är glaumorprinsessans skakad och börjar visa upp bilder som låter en ana både det ena och det andra för att bättra på besöksfrekvensen, dags för mike bike att kontra med ett utvik av lädertanten.

KAS

LL sa...

JA! Utvik av lädertanten! Mikebike var håller du hus??

Anonym sa...

Nu är det ju bara så att Linda S oftast inte bryr sig om sådant där. Idol, idol och kakrecept är Skugges bloggrecept.
Chadie
http://chadie.typepad.com/chadie/

mikebike sa...

Anna: Vad roligt att du gillar bloggen. Det gör mig glad.

LL: Hehe, utvik av lädertanten. I wish men det är nog lite svårare att rodda ihop. Men den som lever får se kanske jag lyckas med ett snapshot nån gång. håll ut.

Lassbo: Suktar du så efter mina blogginlägg att du inte klarar en helg utan dem. tack!

Kas: Jag fattar faktiskt inte riktigt. Har du blivit en boxnings announcer eller nåt? Lite underhållande måste jag medge men det kallas visst uppvigling på juristsvenska.

KAS sa...

Bli anklagad för uppvigling ... anklagad för att vara brottslig ... känns inte bra alls .. tänker ... ok så här säger vi, KAS slår tillbaka i värsta boxarstil men inte med en rak höger utan med en förbannelse som sänder tillbaka glaumorprinssesan till första plats.

KAS

K A S sa...

ser att förbannelsen redan börjar att verka i morgon vid den här tiden har den varkt ut för fullt

Länge leve drottningen

mikebike sa...

hejdå kas!

el guapo sa...

Linda Skugge representerar från grunden (och är kändis bara därför) Sveriges ondaste, äckligaste helvete: Kvällspressen. Jag vet inget om Natacha (ser inte på TV och läser som ni förstår, ALDRIG, kvällstidningar) men hon kommer med enkelhet karata ihjäl Skugge, ressurecta henne, döda henne igen och sedan hacka upp henne i småbitar och äta henne på TV, iklädd endast bikini och armbindel. Richard Kern stylee.