onsdag, november 23, 2005

The Holy One...

Jag har precis gjort något dumt för min strama ekonomi men något gott för själen. Jag har köpt både säsong 5 & 6 av Seinfeld. Jag älskar den serien. Länge såg jag den som min bibel men nu vet jag bättre. "Seinfeld" är gamla testamentet. Skaparen Larry Davids nya serie "Curb Your Enthusiasm" är nya testamentet. Tillsammans bildar de en komplett bibel (fortfarande under utveckling) och Larry David a.k.a Kung David är min Gud.

Fick jag välja en person att träffa - levande eller död, historisk eller nutida - då hade jag valt Larry David på mindre än en sekund.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fråga: Går denna "Curb Your Enthusiasm" på tv här? Känner inte igen de..? Å de vore ju dumt om man missar nåt som ä i Seinfeld-klass... /Sanne

mikebike sa...

Du jag vet inte om den gån än. men svt har sänt tre säsonger under namnet "simma lugnt larry" hittills.

jag kan inte vänta. jag laddar ner från piratbukten. i usa är de inne på säsong 5. igår såg jag avsnitt 8 i säsong 5. jag grät på riktigt, det kom tårar så mycket skrattade jag.

Det är lite svårare att tycka om direkt. man måste ge larry en chans för när man väl är inne, då är man inne. det är heroin för mig.

http://www.hbo.com/larrydavid/

Anonym sa...

jo det stämmer - man måste ge Larry lite tid - men sen är man fast ! Genialt!
jag vill OXÅ ha en Seinfeldbox! Underbart att krypa ner under filten just nu och titta på avsnitt efter avsnitt
/Anna

Anonym sa...

Okeej..då får jag väl ge mig på det helt enkelt. för vem vill inte ha heroin? =) /Sanne

Anonym sa...

Oj, just det, de släppte båda boxarna idag ja, har de tidigare boxarna, men jag får nog invänta löningen på fredag innan jag ger mig ut och inhandlar.

mikebike sa...

lösningen heter "faktura" joachimw ;)