fredag, november 11, 2005

Dagen D

Jag minns dagen då jag slutade på Posten. Det var en sweet dag ända tills en kollega (en bitter gubbjävel) började jiddra:

"Asså, du ska sluta ja"
"Japp"
"Vad ska du göra nu då?"
"Nåt annat"
"Jaja, du kommer snart tillbaka"
"Näru gubbe, inte en chans"
"Det gör NI alltid"

"Fuck you and die" (tänkte jag till svar. Han var en ond hård jävel som knappast skulle dra sig för att bjuda på knogmacka som hejdåpresent).

Detta var sju år sedan och det sista jag hörde var att han var kvar. Ännu äldre. Ännu bittrare. Det känns bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men om att jobba på Posten var din dröm varför slutade du då?

Anonym sa...

Karriärsteget måste, logiskt sett, vara Svensk Kassaservice på Hisingen.

mikebike sa...

sundis: jo för att det var min dröm när jag gick i låg- och mellanstadiet. tror sällan att den drömmen är samma livet ut. eller?
trodde det framgick att jag tänker ganska cyniskt om det idag

jontas. been there done that... nä jag har gjort upp med min barndomsdröm kan man säga ;)