onsdag, augusti 10, 2005

Robert Wells

Jag läste i Aftonbladet att Robert Wells skall ut på en lång straffturné i USA med sin Rhapsody i Rock. Pinsamt. Amerikanarna tror ju redan att det går isbjörnar på gatorna här och att vi är helt tokigt sexuellt frigjorda. Om det vore så väl. Nu ska de också få nya intryck av vad en svensk är. Det är sådana dagar man önskar att man levde i en militärstat med en hårdför diktator. En sur jävel som inte skulle låta mister Wells korsa gränsen utan ett nackskott.

Vad har egentligen den där urmesen Wells åstadkommit förutom lidande i hem som mina? Svaret är enkelt: INGET AV VÄRDE. Men det är samma sak som i fallet med Stefan Holm. Jag känner mig extremt ensam ibland. Jag har nästan börjat ifrågasätta mig själv på senare tid. Kan det vara en brist hos mig som inte inser vilka geniala supermänniskor de där båda är. Men jag vägrar tappa tron på svenska folket riktigt än. Jag vill så gärna bli förstådd och medhållen.

Jag trodde gränsen var nådd när svenska folket hjälpte "Smurfhits" upp på försäljningstoppen, inte bara en gång, utan sju. Men ingenting går upp mot herr Wells. Det som jag tycker är så uppseende väckande är att han fan var redan passé när han började. Och sedan undrar jag hur ett helt folk kan gå man ur huse och bedyra sin vördnad för en artist som bara spelar covers. Killen är skitduktig på piano men han måste likförbannat spela andras låtar för att någon överhuvudtaget ska lyssna. Om inte det är varning nog så säg. Han har ingen attityd, ingen edge liksom.

Jag tycker verkligen genuint illa om Robert Wells. Kanske mest för att folket verkar se kvalitéer som jag inte ser. På sin turné nu så funderar han på om han ska knyta till sig Lionel Ritchie eller Peter Cetera. Alltså "Rapsodi i föredettingar" är mitt heta tips. Det skulle säkert sälja av bara fan.

9 kommentarer:

Anonym sa...

aah. den gamle robban... hör på den här då: när jag glatt hoppade av planet på arlanda (efter en låång norrlandsvistelse)kastade jag en förstulen blick på ett parkerat fly nordic-plan. med wells tejpat över hela sidorna!!! vart är världen på väg? vem vågar frivilligt sätta sig i det planet? (det enda jag glädjer mig åt var att hans ena öga såg väldigt missformat ut eftersom det satt ett fönster i vägen)... Huga!

mikebike sa...

ja jag såg också det planet i tidningen. så bizarrt!

Anonym sa...

Du är inte ensam. Jag blir oerhört arg bara jag tänker på Robert Wells. Jag vet inte varför denna afganhundliknande has been provocerar mig så. Men det gör han. Man önskar att det fortfarande var poppis att tjära & fjädra folk. Då skulle han jävlar i mig ligga skrynkligt till.

Anonym sa...

Det som jag tycker är så uppseende väckande är att han fan var redan passé när han började.

Det som jag tycker är uppseendeväckande är att du troligen lyckats få betyg i svenska...

Att du spyr galla över herrarna Welles och Holm rör mig inte i ryggen (det kan de gott ha) men att du pissar på det svenska språket på det där sättet gör mig riktigt förbannad!

Skärpning!

mikebike sa...

Ojojoj... pissar på svenska språket. Verkligen. Här skräder vi inte orden. Vore jättetrevligt om du skrev under med namn åtminstone så att jag vet vem jag ska förhålla mig till.

Jag ska förklara för dig: När jag skriver bloggen så gör jag det i stundens inlevelse och har inte något som helst intresse av att gå in och korrigera i efterhand. inte stavfel, inte omkastningar av ord och inte ens särskrivningar. Sånt händer när man skriver (men det vet du uppenbarligen ingenting om) och ska man publicera tex en artikel i en tidning eller en roman så visst då är det av yttersta vikt att språket är perfekt. Men detta är ju min blogg. En form av dagbok kan man säga och även om det är väldigt roligt med läsare (det gör det alldeles extra roligt) så är det trots allt ytterst för mig själv jag skriver bloggfrossa. Och då kan jag leva med lite stilbrott, stavfel och faktafel här och där.

Pissa på svenska språket... hahaha vilken nolla du låter som. En sådan där språkpolis som inte har något vettigt att inflika utan bara MÅSTE klanka ner för att du är så duktig på att hitta fel. Bara för dig så rättar jag meningen i denna kommentaren, men inte i bloggen, för där gör jag som JAG vill.

Det jag tycker är så uppseendeväckande är att han fanimig var passé redan när han började

Känns det bättre? Eller är ordet fanimig stötande?

/mikebike

Anonym sa...

Robert Wells, mannen som hyr in underbetälda östeuropeer och därmed kan hålla en hel symfoniorkester på sin turné. Enligt en musiker så är han SUPERTASKIG mot musikerna. Rent elak och jävlas med dem! En av musikerna behövde ledigt en gång och hade fixat en vikarie som kunde spela för honom. LEdigheten var för att musikern fått en spelning för en betydligty större stjärna än Wells. Ett karriärlyft för musikern. Men Wells accepterade i just detta fall inte en vikarie (som ju sker om en musiekr är sjuk t.ex), så för att jävlas så sa han upp musikern. Fy blattan för honom!!!!

Anonym sa...

micke, du kommer aldrig att stå ensam i ditt grundmurade förakt, för att inte säga hat till robert wells och hans blasfemiska anspråk på att ha nåt som helst att göra med det vi känner som "rock".

rock är smutsigt och luktar rysk diesel. rock framförs inte i frack utan i läder/jeans. rock spelas inte på en synth med gitarrem. kort sagt - rock spelas inte av robert wells. fy, robban! stå för vad du pysslar med - rhapsody in shit!

jag ligger sömnlös om nätterna alternativt vaknar ur mina mardrömmar, kallsvettig, naturligtvis med ett ryck, då jag tänker på att snubben dessutom gjort min kära solnaklubb en björntjänst genom att skänka dem pengar från sin spelning på råsunda. gnaget har tillräckliga imageproblem med huliganer som kallar sig aik:are. att r.w. gör det är katastrof. gnaget är punkrock! vi vill inte ha dina blodspengar!

/c

Anonym sa...

Ha, ha... en massa avundsjuka människor sitter här och raljerar över en snubbe som är mer framgångsrik och tjänat mer pengar än vad någon av dem någonsin kommer göra! Jag gillar inte hans musik och struntar blankt i hans fåniga frisyr men är vuxen nog att erkänna att han har lyckats med det han håller på med. All credit till honom...

Anonym sa...

Ditt hatfyllda blogginlägg om en av vår tids största och mest folkkära artister, säger allt om dig själv. Något smaklösare har jag aldrig läst.