måndag, augusti 15, 2005

Holmgång i Helsinki '05

Tillåt mig citera Stefan Holm i intervjun efter skandalrivningarna: "Jag vet inte vad som hände".

Men det vet jag för jag har en docka full med nålar... HAHAHAHAAAAAA.

Detta är söndagen som går till histoien som den mest skadeglada söndagen i svensk idrottshistoria. Som jag flabbade när Holm tokrev ribban på uppvärmningshöjd. Vad har hänt med Sveriges lille friidrottshjälte nu då? Bragdguld? Skulle inte tro det va. Har hybris måhända nåt med saken att göra? Förhoppningsvis kommer killen inte ens bli inbjuden till idrottsgalan nästa år. Snacka om att dra skam över höjdhopparsläktet. På tiden då det begav sig så brukade fanimej Sjöberg snubbla över 2.32 mellan sin frukostcigg och en fet kokainfylla.

Missförstå mig rätt.

Jag njuter lika mycket som min näste man av Sveriges friidrottsframgångar. Det finns ingen sunkig janteande över mitt förakt för Holm. Jag har bara synat bluffen före många andra skulle jag tro. Jag känner alldeles särdeles mallig. För i fredags så snicksnackade jag lite på jobbet om Holmajäveln och då var jag den ende som verkligen trodde att han skulle riva ut sig. Jag trodde tillochmed att han skulle bli helt utan medalj. Och så blev det. Jag kunde aldrig ana att min tur skulle födas genom någon annans otur. Jag känner mig lite smutsig, nästan ondskefull... men what the heck.

Bättre smutsig tur än ren olycka!

Just nu är jag lite för uppspelt för att kunna göra en seriös analys av alltihop, men tro mig, jag återkommer med fler tankar kring dagens höjdhopparfiasko.

Över och ut
/mikebike aka. the witchking

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha tror att Piff saknar sin polare Puff (S Strand)..eh...eller var det tvärtom?? Aja karln e helt slut nu..

Anonym sa...

”Skriv att det var ett fiasko”
citat från Holman på aftonbladet.se

Fan grabben vet inte när det är dax att lägga spikskorna på hyllan. Så går det när man springer på läktaren och köper korv...

Tack Mikebike för ett gott arbete med nålarna!

Anonym sa...

MikeBike-Stefan Holm 1-1. Men jag tror nog att stroppen känner sig som en fet förlorare. Jag såg när han lyckades trockla sig över någon låg höjd innan jag begav mig till jobbet, jag kände på mig att det skulle hända. Senare hörde jag på radion att misstanken hade blivit sanning. så nu kan Stefan (seven) Holm förgylla Sverige med sin frånvaro. Nej nu skall jag ta och inta en vinnarfrukost.