torsdag, juni 23, 2005

Kaffetjuven 4 - Mystiska omständigheter

Just när jag trodde att fallet var löst och att jag kunde koncentrera mig på att planera min diaboliska hämndaktion. just då, får jag nya indikationer på att Kulturföreningen bara är en liten aktör i en större härva än jag våga drömma om. Huvudmisstänkta är kulturföreningen, för grovt egenmäktigt förfarande av annans egendom.

MEN, när jag kommer in på morgonen, så står en från journalisgänget och meckar sin egen presso.
Plötsligt säger hon till mig:
"Hur går det?", varpå jag svarar
"Jo det går bra".

Hon fnissar till lite och säger:
"Jag såg din kollega igår när han stod och vaktade kaffebryggaren"
"Jaha!"
(Slut dialog)

Vad kan hon ha menat med det?
Var det en kod kanske? Eller en provokation?
Eller menade hon att hon visste nåt jag inte vet. Att hon vet vad för skumrask som försigår här när solen gått ner.

Jag fattar faktiskt inte men en sak fattar jag. Kaffestölden är långt ifrån uppklarad ännu... Jag blir tvungen att lägga hämnden på hyllan och fortsätta mina efterforskningar... Rättvisan skall skipas, sanna mina ord!

Inga kommentarer: