lördag, juni 18, 2005

Kaffetjuven 2 - Dramat fortsätter!

Idag började jag med att kolla kaffestatusen direkt när jag kom in. Jag öppnade kylen och såg direkt att någon varit där och fingrat med klåfingriga fingrar på mitt "decoykaffe" (Eldorado).

"Ahhaaaaa!", tänkte jag. Nån har tagit igen, men snabbt märker jag att nivån är exakt samma som jag lämnade den igår.

Slutsats:
Kaffetjuven har såpass mycket självbevarelsedrift att mitt fulkaffe inte är värt att snylta på. Det är alltså så äckligt att inte ens de lägsta av de lägst stående livsformer vill ha om det bjuds.

Min egenhändigt utformade hotlapp skulle inte fylla någon funktion alls i nuläget. Så jag inväntar måndagen och då kommer jag att ta med ett splitter nytt paket Zoegas "Intenzo". På den kommer en gul post-it med texten: Var vänlig. Rör ej MITT jävla kaffe!! att sitta.

Om det inte hjälper kommer jag bli tvungen att ta i med hårdföra metoder...

Nu ska jag hem... hmmm, om jag skulle ta och hyra "Office Killer" på vägen.

1 kommentar:

Emi sa...

Eftersom jag är en fattig student så dricker jag Eldorados kaffe. Det är iaf bättre än tvåkronors automatkaffe på skolan. :P